Pc companion - Vad är grejen?!??!

Diskussion i 'Sony & Sony Ericsson Allmänt' startad av Shadowmist, 23 sept 2011.

1. Shadowmist

Shadowmist Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har en xperia Play sedan en tid tillbaks och jag har redan sen dag 1 haft problem med pc companion.

Vaför säger den först att jag ska ändra till minneskortsläge för att sedan direkt efter säga till mig att växla till medialäge? Varför?

Har försökt uppdatera telefonen nu till senaste firmwaren men det stoppar alltid när jag ansluter den till medialäge (efter att först ha anslutit den i minneskortsläge).

Har ominstallerat hela companion-programmet och har även testat 3 olika usb sladdar samt 2 olika usb-portar.

Inte ens anslutning via wi-fi fungerar då drivrutinerna misslyckas med att installeras.

Kör win 7 x64.

2. Shadowmist

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

moderator radera denna tråd då jag löst problemet.

3. damagee

damagee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Tala gärna om hur du löst problemet för andra som kanske hamnar i din situation istället för att radera!

Sent from my ST18i using Tapatalk

4. frotz

frotz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Håller med damagee. Problemet du beskriver verkar vara ett allmänt problem. Jag har också problem med det. Hade varit intressant att veta hur du löste det?.

Sent from my SE Xperia Arc using tapatalk

5. kofmame

kofmame Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Montera bort SD kortet så att drivrutinen som ska användas kan installeras

6. Shadowmist

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det var usb drivisarna som strulade.

Gick in i device manager och avinstallerade och sen pluggade in igen, dock misslyckades ominstallationen av drivrutinerna varje gång (men för vissa kanske det räcker att göra ovastående)

Efter lite googlande hittade jag ett litet program man skulle ladda ner från microsofts hemsida (har tyvärr tappat länken, men bara googla på problemkoden) som jag installerade på datorn och sedan funkade det.

:)

7. Bengtsson

Bengtsson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Att uppdatera telefonen med PC Companion funkar inte, åtminstone inte så som det står att man ska göra. Någon som kan berätta för mig hur det ska gå till? Sitter med en Xperia Pro.

1. Får meddelande om att en ny programvara finns tillgänglig, perfekt. Klickar på uppdatera.

2. Den förbereder datorn och laddar hem filen.

3. Den ska kontrollera telefonen och där stänger telefonen av sig själv. Det står ingenstans att den ska stänga av sig själv.

4. Får upp en ruta om att förbereda telefonen för uppdatering.

5. Koppla ur USB-kabeln, javisst.

6. Kontrollera batteriet är ladd...jaha, men hur gör jag det om den stängt av sig? Ingenstans står att jag ska starta den nu avstängda telefonen.

7. Inse att någon technörd skrivit instruktionerna alternativt att något är fel.

8. Skriv ett inlägg här och hoppas att någon har erfarenhet och svar på hur man använder skitprogrammet.

9. Undra varför man överhuvudtaget har ett program, som kommande från HTC är jag van vid att ALLA uppdateringar kommer via OTA...som det givetvis SKA vara.

10. Morrar och väntar på intelligenta svar...

8. Vidur

Vidur Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Om PCC strular kör SEUS istället.

Bengtsson gillar detta.
  9. Bengtsson

Bengtsson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER