Pc-ljud till Android Telefon?

Diskussion i 'Frågor och support' startad av DroidBert, 5 mars 2011.

1. DroidBert

DroidBert Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, är ny på forumet. Hoppas jag lägger tråden rätt.
    Jag söker ett program så jag kan streama allt mitt pc-ljud till min android telefon. Har en samsung galaxy s.

Jag vill tex kunna få ljudet från youtube eller bigbrother live eller annan sida/program streamat till mobilen. Vill koppla in mobilen till externa högtalare som ligger en bra bit ifrån datorn och vill använda detta sätt. Någon som har något tips?

Tack så mycket på förhand, helst ett gratis program eller ett som inte kostar allt för mycket. Funkar det fint och hjälper mig så gillar jag donera till tillverkaren helt klart.

2. MiniMax

MiniMax Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Jag tror inte att du behöver något speciellt program för detta. Via Bluetooth skall du kunna skicka ljudet till telefonen. Någon som har testad?

___
    MiniMax (HTC Desire Z, standard ROM, 2.2.1)

Android is a trademark of Google Inc. Use of this trademark is subject to Google Permissions.

3. DroidBert

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ingen aning hur man gör detta, har googlat hela morgonen och letat efter en bra lösning.
    Har en blåtand visserligen så jag kan prova om du vet hur man gör, så kan jag säga hur det gick här i tråden :)

4. MiniMax

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Tyvärr :( Nu har *jag* också sökt efter en beskrivning, och det verkar som om Android inte stödjer den Bluetooth profil (A2DP Sink = ta emot stereo ljud) som krävs för att det skall fungerar.
    ___

Android is a trademark of Google Inc. Use of this trademark is subject to Google Permissions.

5. DroidBert

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för att du försökte, jag håller fortfarande på och spekulerar i hur jag ska få det hela att fungera. Jag fick en tankeställare och började fundera på om man kan få vlc att streama ljudet från datorn, inte en fil utan allt ljud på något sätt.

Får man det att funka finns det bra att till mobilen som kan spela upp det ljudet.
    Men lyckas inte alls :S

6. MiniMax

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Alternativt så köper du en BT mottagera med uttag för externa lurar. 300 kr och problemet är löst.

___

7. DroidBert

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo det funkar möjligen, dock behövs det ganska snart att funka men det verkar skita sig. Håller på för fulla muggar. :S fakk

8. rawimage

rawimage Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3: