PC-program för android

Diskussion i 'Frågor och support' startad av MaxH, 19 jun 2009.

1. MaxH

MaxH Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Nu menar jag inte utvecklarrelaterade program då :)

När jag hade min gamla telefon kunde jag hantera telefonen med MyPhoneExplorer. Jag förstår så klart att android är mer invecklad än så, men finns det nått program för att hantera telefonen från datorn, även om det bara är en VNC-server för telefonen?

(Har jag drömt att jag postat detta inlägg redan? andra gången jag skriver det...)

2. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Känner inte till någon sådan app. Det enda jag kan tänka mig är ens i närheten är väl en FTP-server på telefonen, så att du kan ansluta och ladda upp/ner, flytta och radera filer på SD-kortet. Men någon slags fjärrstyrning av telefonen känner jag inte till.

3. yooakim

yooakim Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag sitter i precis samma sits. Dvs har använd MyPhoneExplorer för att sköta och använda telefonen då jag sitter vid datorn.

Om någon har sett eller hört om liknande program för Android vore det väldigt kul att få höra om det hör i forumet!

För mig viktigaste funktionen är att kunna skicka och ta emot SMS via datorn. För en stor del av tiden sitter man vid datorn och då vill jag hellre använda tangentbordet på datorn än det virtuella tangentbordet på min HTC Magic.

/jocke

4. suzpel

suzpel Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Ibland förstår man inte riktigt hur våra operatörer tänker. Nästan varje operatör har en tjänst som är riktigt bra men det finns ingen operatör som samlar ihop dessa och erbjuder dom. Tänker bland annat på:

Telia, har en integrerad applikation till outlook för att skicka SMS och MMS, precis vad du söker. Använder den flitigt på jobbet.

Rix Telekom, har en tjänst där medelanden som lämnades på telefonsvararen skickades ut som mail med MP3 attachment, man behövde aldrig fundera på om någon hade lämnat ett medelande och man kunde lyssna av det var som helst via mail i mobilen. Har Comhem hemma nu och där får man inte ens en notifikation om att någon lämnat ett meddelande

Tänk om en operatör skulle undersöka vilka tjänster som är populärast hos konkurenterna och sedan erbjuda alla tjänster, det vore en dröm det.

5. suzpel

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Glömde ju ett halvbra exempel, Tre skickar förvisso ut ett SMS om att någon har lämnat ett meddelande, men tänk om dom hade skickat med meddelandet och haft en inställning att vidarebefodra det

6. Smergo

Smergo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om man loggar in på "Mitt 3" eller vad det heter och kollar sin mail där så får man mail med attachments av det som talats in, vet inte om de kör POP3 eller IMAP eller om man kan vidarebefodra den mailen men det borde inte ta många sekunder att kolla upp (deras mail buggar fruktansvärt för mig med Firefox, bara provat en gång lite snabbt men).

7. suzpel

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

ok, ska kolla då om man kan få de mailen automatisk vidarebefodrade till en annan mailaddress. Använder inte min tre address, tack för tipset

8. ZilverZurfarn

ZilverZurfarn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    276
    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Redmi Note 9 Pro
    Platta:
    Huawei Mediapad T1