PC startar inte efter att ha bytat plats på SATA-kablarna

Diskussion i 'Off Topic' startad av Tobby, 19 jan 2014.

1. Tobby

Tobby Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Skulle lägga till en extra intern hårddisk i min dator idag, vilket jag har gjort förr utan problem. Dock var där en sån jävla härva att jag bestämde mg för att rycka ut alla SATA-kablarna och lägga det lite bättre utan att korsa varenda kabel. När jag sen är färdig så startar inte datorn när jag trycker på ON-knappen. Bakre fläkten rycker till och även fläkten på moderkortet, men sen händer ingenting.

Jag får inte heller samma reaktion igen så länge jag inte bryter strömmen till datorn med knappen på baksidan och slår igång igen. Där lyser två dioder på grafikkortet så ström får den. Snälla hjälp mig.

Den börjar inte ens låta eller någonting.

Last edited: 19 jan 2014
  2. Facemeat

Facemeat Köttfejset Medlem

Mottagna gillanden:
    550
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Kortslutning pga statisk elektricitet?

3. Tobby

Tobby Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Tack för svar, men lyckades precis lösa det. Halft rätt faktiskt. Kortslutning då en av trådarna till strömförsörjningen till hårddisken klämdes mot chassit när jag tryckte in det.

4. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

satakablarna ska inte ha något med att datorn går igång eller inte. Oavsett om du har en hårddisk i eller inte så ska den starta, så tror vi kan utesluta att felet ligger i satakablarnas position. När du var där och höll på, råkade du halvt dra ut någon annan strömkabel? kolla så att allt sitter i