PDA NET eller Easy Tether för delning till surfplatta utan 3g?

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av amullo, 8 aug 2011.

1. amullo

amullo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Funderar på en bra app för att dela internet via telefonen. Har inga problem med att betala, men eftersom jag är en total pajas på datorer så vill jag ha det ganska enkelt, således ingen ROOT fix för min del.

Jag skall använda telefonen som internetmodem på min laptop (PC) samt ev. till en android surfplatta som inte har egen 3g (samsung galaxy tab 10.1 eller Acer tab a500 alt Asus eee pad transformer)

Funkar någon av dessa appar för delning till surfplattor?
    Funkar båda lika bra för delning till PC?
    Vilken rekommenderas?

2. Snusdus

Snusdus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    259

MINA ENHETER

Varför inte testa Barnacle, Bra tehther app och dessutom gratis!

3. amullo

amullo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har som sagt inte root på telefonen.. Är det svårt att göra? Om barnacle nu är 'skiten' så kanske det är värt mödan iofs.

Men om jag inte gör det, är då pdanet eller easytether att föredra?

4. TivoliBG

TivoliBG Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Nu när det är så pass lätt att roota en nalle, tex med "SuperOneClick" så är det värt "mödan" istället för att betala för en app som gör samma sak :)

5. botze

botze Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    82

MINA ENHETER

OBSERVERA att Barnacle skapar ett nätverk av s.k. "Ad-hoc typ" i stället för "infrastukturnätverk". Denna typ av nätverk stöds INTE av Android, d.v.s. en surfplatta med Android (oavsett version) kan INTE ansluta till Barnacle (vad jag vet iaf). Dock funkar det om man kör CyanogenMod 7 på plattan (en hemmagjord variant av Android 2.3). Det kräver dock att man rootar plattan samt installerar CM7 på plattan (om det finns till just din platta).

Däremot funkar det perfekt att surfa med t.ex. en pc-burk och Barnacle.

Jag kan rekommendera EasyTether pro för att surfa via usb-sladd med t.ex. en pc-laptop, det funkar perfekt. Dock funkar ju inte detta för en surfplatta (såvida den inte kan agera usb-host men det är ovanligt).

Jag vet faktiskt inte hur man ska göra för att använda X10 mini som surfpunkt med en surfplatta.