Pdf & GPS frågor

Diskussion i 'Desire HD' startad av borje, 14 feb 2011.

1. borje

borje Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har en del stora pdf filer(många sidor) och hittar inget sätt i adobes reader att hoppa till en viss sida, tråkigt att scrolla 200sidor. Någon som har en lösning på detta?

Slipper man datatrafik om man laddar hem karta till ett visst land i HTC location. Ska nämligen utomlands snart och det vore bra med en "offline" GPS. Någon som har erfarenhet av detta?

2. jungbark

jungbark Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Du slipper datatrafikavgift i princip det enda som kommer att dra är A-gps men det rör sig bara om några kilobyte så det är inget att oroa sig för direkt.
    Ang pda tycker jag att du kan testa ezpdf.

3. borje

borje Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan man stänga av A-GPSen och bara köra GPS, har för mig att assisted GPS är till för att snabba upp vart man befinner sig m.h.a. mobilmaster. Det borde väl gå att stänga av helt?

4. MiniMax

MiniMax Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

För att GPS skall fungera skall där vara fritt syn till min. 3 satelitter. FRITT SYN. I byn är det inte vanligt, med byggnader etc. Och inte i bilen heller.

5. borje

borje Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ska inte ha den i bilen så det är inget problem. Så är det möjligt att stänga av Aet :) . Man borde kunna stänga av all datatrafik och testa om GPSen fungerar.

6. borje

borje Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan nu bekräfta att det fungerar. Stäng av all datatrafik så kommer GPSen ändå att fungera om du laddat ner kartor i förväg i locations. Bra att veta om man drar utomlands.