Hej! Telefonen Note 2 har ju en oerhört smidig funktion som känner av om du glömt stoppa tillbaka pennan när du går iväg med telefonen. Mig veterligen har inte plattan denna, men då det är en mjukvaruimplementation och inte baserad på hårdvara där den faktiskt känner av avståndet till plattan vad jag vet (accelerometern känner av om plattan rör sig medan pennan är ur facket och skärmen avstängd) borde det inte vara så svårt för någon tredjepartsutvecklare att fixa tycker man. Så, någon som sett en sådan app som fungerar till Note 10.1? Cheers!
Visserligen, men det är inget iaf jag alltid tänker på vad som står där. Funktionen jag söker är alltså något som säger till om plattan rör på sig utan pennan är i facket.
Var är det? Är det något man måste aktivera någonstans? (Har bara haft min någon månad.) Skickat från min GT-N8010 via Tapatalk 2
I statusfältet längst ner till höger dyker en liten penna upp och texten "Spen har tagits bort" dyker upp precis som meddelanden och uppdateringar så länge pennan är ute. Gör det inte det by default för dig kan det möjligen ställas in i inställningar under SPen i inställningar. Men stick tillbaka till Hamsterpaj ditt dryga fanskap!
Han undra inte om funktionen att en meny poppar upp när man tar ut pennan ur plattan utan funktionen att man glömt stoppa in pennan i plattan när man skall gå o att plattan varnar om att pennan inte är i sitt fack, denna funktion finns på galaxy note 2. Men har inte sett ngn app till detta för plattan, fast samsung borde ju utan ngr större problem kunna implementera detta.
Borde inte vara svårt nej, antar att "vi" kan göra nåt liknande själva. Fast iom notifieringen att Spen har tagits ur sitt fack så bör man veta det, den noteringen finns kvar tills man stoppar in pennan igen, bör ju vara liknande som att plattan skriker: Du har glömt pennan..