Problem: pendlar mellan 3G / Edge

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av darelc, 2 feb 2012.

1. darelc

darelc Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,
    Har en SGS, Telia, Firmware XWJVH (PDA) XJVO (Phone).

Det verkar vara ett problem med hur den koppla up sig mot Telias nät - den kontinuerligt fladdra mellan 3G och Edge, vilket skulle vara ok men när den byta så får man en avbrott i all data kommunication.. T.ex Spotify slutar fungera under några sekunder så det hackar som bara den när den spelar. (Vet inte om Spotify klara riktig att köra på Edge)

Allmänt dålig 3g prestanda på telia med min SGS, får sällan 3G (läs aldrig) eller 3G hasigheter, även om jag sitter just i centrala Göteborg..

Någon som har liknande problem eller lösning?

2. bsd

bsd Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min gjorde precis likadant, efter en bilsemester med Spotify som hela tiden hakade upp sig fick det vara nog, så jag bytte till Telenor. Fungerar mycket bra, hoppar i princip aldrig till 2G/GSM.

3. huheeje

huheeje Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Ibland kan det hjälpa att låsa telefonen till att bara använda 3g. Funkar oftast bättre än man tror. När den pendlar till edge beror ju inte det på att 3g-täckningen är helt borta, utan bara på att gsm-nätet för tillfället är lite bättre. Ställ in den på 3g så kommer den troligen att funka rätt fint, utan avbrott. Har tele2 och bor i stockholm. Funkar oftast för mig. Nackdelen är att samtalskvaliten ibland kan bli lidande.