Penna till tabben någon som beställt?

Diskussion i 'Samsung' startad av Sebastiank, 29 aug 2011.

1. Sebastiank

Sebastiank Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Installerade SketchBook Express till min platta och i demot använder dom en penna för att rita, har kollat på ebay och funnit massor med pennor till ganska bra pris men frågan är hur bra dem är...

Är det någon som har beställt en penna och kan ge lite feedback om den funkar bra?

Finns det kanske olika material själva toppen på pennan är gjord av? Kanske är samma "skit" allt ihop?

Om det inte är någon som beställt så kommer jag beställa och testa. Men det kan ju vara trevligt om nån redan har testat.

Förövrigt kan jag verkligen rekommendera att installera programmet väldigt trevligt program att rita i.

Mvh
    Sebastian

2. soulskater

soulskater Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag beställde orginalpennan till min 7" och är rätt missnöjd med den, tror att det är samma till 10.1.

Tryckkänsligheten är sisådär samt att spetsen är en stor mjuk läderbit eller vad det nu skall förställa, känns som att dra runt tvättsvamp på skärmen.

Har sneglat på HTC pennan och funderar på om den skulle kunna gå att använda till tabben.

/Marcus

3. stefanli

stefanli Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Som jag förstått det går det inte att använda HTC Flyer pennan då det är en helt annan skärm/digitizer på den.
    Dock ska det finnas en penna till iPad/Android tablets framtagen ac Wacom som får bra recensioner, tror den heter Bamboo pen eller nåt liknande

4. soulskater

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Misstänkte det. :ehm:

5. Sebastiank

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Då blir det ingen orginal penna i alla fall... beställde billiga på ebay idag så det ska bli spännande hur dom är, troligvis som orginal om inte sämre.

Perfekt! Bamboo stylus pen hette den, finns på dustin för 299kr den ska ha smalare spets än andra pennor. Ska fundera på om det blir en sån.

6. Mellon

Mellon Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Jag köpte denna ifrån dealextreme. Billig och den fungerar bra på tabben. Den har en 8mm spets så inte lika smal som Bamboo pen. Ibland kan jag tycka att de 8mm är lite mycket så är man petig så kan Bamboo pen vara ett bra alternativ.

7. hamchoi

hamchoi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har samma penna som de använder i videodemot . Tyckte att plattan svarade lite segt och slött på inputs. Vet ej om det beror på plattan eller pennan.

8. Sebastiank

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Har ni testat att rita med den eller använder ni den enbart att trycka med? För min idé är enbart använda den att rita med likt på demon.

9. Mellon

Mellon Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Jag har testat att använda den för att rita lite granna. Det är lite smidigare än att använda fingrarna men långt ifrån samma erfarenhet som när jag använder min wacoom-platta.

Dock skall tilläggas att jag är inget bra på att rita/teckna så kan inte bedöma allt för bra hur den är.

Men känslan är iaf att den är lite bulkig/stor. Men för under 3USD så tycker jag ändå att det var ett värt köp.

10. soulskater

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Har också testat att rita med pennan då det varit lite det jag varit ute efter och som Mellon säger så är den bulkig/stor och interaktionen mellan pennan och skärmen är lite på den slöa sidan vilket segar ner den totala känslan.

Tror ej heller att man får någon direkt tryckkänslighet när man ritar utan det är antingen ritar man eller inte, vilket är lite tråkigt ifall man har det behovet.

11. Sebastiank

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Det stämmer att det inte är tryckkänsligt utan man får helt enkelt av eller på. Det var det dom sa i demot i alla fall.

Det är ingen som råkar veta varför det inte finns tunnare pennor än 6mm? Är det helt enkelt så att skärmarna är för okänsliga?

12. soulskater

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Vet inte hade också gärna haft en penna med smalare topp, kan vara som du säger att att skärmarna är för okänsliga. :-(

13. Sebastiank

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Har funnit lite länkar till varför ipad inte kan ha tunnare i alla fall, men det borde vara samma för GTn!?

Här finns det en DIY för en penna till ipad. Får se om man kanske ska ta och försöka sig på det senare...
    King Lau, Photographer

Även en tråd som kan vara läsvärd.
    Best Ipad Stylus - Ultra Fine Point - Write like a real pen! - Apple iPad Forum

Denna bilden nedan visar funktionen som ipad använder.
    Enkelt förklarat den tar en stor yta (som fingret ungefär) och sen räknar ut var det finns mest strömledning med mattematiska formler, för att finna vart mitten är.