Fråga: Pennkalibrering etc

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av nomad, 15 jun 2012.

1. nomad

nomad Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Hejsan.

Har varit runt i flera olika butiker i olika städer och i alla fall utom ett så har pennan inte funkat på en del av skärmen. Jag antar att digitizer-lagret har gått sönder för att massor med människor stått o pickat med pennan, men det får mig ju att undra hur tåligt det är under vanlig användning?
    Vad som händer är alltså att om jag ritar över hela skärmen så registreras inte pennan på en del av skärmen(vanligast i mitten).

En annan sak som oroar mig är att jag hittar inga inställningar för kalibrering av pennan. Jag menar kalibrering för precision. Strecket om man ritar hamnar ca 3-5mm vid sidan av spetsen. De butiks exemplar jag testat har alla haft Android 2.3... så kanske finns ytterlgare inställningar i ICS eller de S-pen uppdateringar som kom för ett tag sen???

Jag har tänkt köpa Galaxy Note 10.1 när den släpps för att ha som digitalt skissblock, men går det inte att få större precision än så här, så kommer det vara alltför frustrerande att teckna på den :(

Om någon som använder Noten för att teckna (eller använder pennan mkt) skulle kunna berätta lite hur det funkar för er så vore jag tacksam.

2. Khayman

Khayman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Sök här på forumet efter galaxy Note kalibrering så kommer du garanterat hitta massor.

Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

3. Solander

Solander Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

nomad, jag har också stört mig på precisions-problemen med pennan på GNote men inget av de tips som jag har hittat, har hjälpt mig nämnvärt. :/

4. nomad

nomad Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Tack Khayman :)

Om du med "massor" menar 3 inlägg varav ett är detta och ytterligare ett "stora tråden om Note" med 1299 svar(varav jag inte vet hur stor procent handlar om mitt ämne).

Jag inser att det är tjatigt att folk kommer till ett forum och frågar saker som redan besvarats flera gånger, men det är faktiskt lika störande när folk kategoriskt svarar med "sök" utan att veta om sökresultaten ger svar.

Jag har sökt, tyckte inte jag fick något tillfredställande svar och frågade därför (tycker jag) mer precist efter vad jag vill veta; åsikter från någon som använder Noten för att teckna.

Men visst, tycker fler att mitt inlägg är överflödigt så ber jag om ursäkt.

Solander> det var trist att höra, jag hade verkligen hoppats att Gnote 10.1 skulle vara ett värdigt alternativ till att köpa en stor, tung och dyr tabletPC. För väl vänta o se hur Asus och Dells nya Atom-baserade tablets med Wacom blir. Om jag inte hittar någon som har mer glädjande besked förstås.

Last edited: 15 jun 2012
    OakNinja gillar detta.
  5. RoidRage

RoidRage Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag tycker att min fungerar utmärkt, pennan kalibreras automatiskt. Köpte en extra penna med hållare den gör den lättare att hålla.
    Vinkeln på spetsen gentemot skärmen är rätt avgörande för slutresultatet.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2

6. Solander

Solander Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Det är konstigt hur det kan vara så stor skillnad. :/

7. RoidRage

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Den ena har svart knapp den andre har grå knapp, vet ej om det är viktigt eller om det innebär att det är någon skillnad på pennorna.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2

8. nomad

nomad Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

hm, ok...jag tecknar med pennan ganska lutande, iaf med penna o papper. Med min wacom håller jag lite rakare.

9. RoidRage

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Bästa resultatet får du vid 45 graders lutning.

10. p_stman

p_stman Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om du har ett fodral med magnetlås till telen så har du problemet där..
    magneten stör digitizern så den inte registrerar pennan.
    har sett samma på XDA..

har du inget fodral eller att din mobil/skärm inte är i närheten av någon magnet så kan jag inte hjälpa dig mer..

11. nomad

nomad Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Inget fodral, jag har som sagt bara testat den i ett antal olika affärer. Kan ju kanske vara larmmojängen som fuckar upp det hela, kanske?!

Jaja, är väl bara att vänta på att den stora Noten släpps så får jag beställa och testa. Funkar det inte så har man ju ångerrätt. :)

12. snajk

snajk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Tänkte också på det, det borde vara larmet som ställer till det.

13. OakNinja

OakNinja Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tänk på att det finns en högerhands- och vänsterhandsinställning.