Pentagon till Wikileaks: "Ge oss dokumenten, annars..."

Diskussion i 'Off Topic' startad av DreamHawk, 6 aug 2010.

1. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
  2. Norsehawk

Norsehawk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    De kan allt göra allting och lite till ska du se. Afghanistan-kriget och Irak-kriget är en av orsakerna varför USA har gått back i flera triljoner dollar, eftersom ingen av dessa krig är officiellt "vunna krig" - speciellt inte Afghanistan. Jag kan bara förmoda att det finns det känsliga operationer i Afghanistan-kriget, vilket är än idag hemligstämplade, som gör att det amerikanska försvarsdepartementen kan med vilka medel som helst (i princip) ta tillbaka "deras" dokument. Operationer som skulle kunna utnyttjas av andra om man la de upp på nätet. Även talibanerna har Internet 2010 och därför skulle det äventyra framtida operationer i Afghanistan. Det är vad jag tror iaf.

Det här måste vara det USA vill ha tillbaka: http://wikileaks.org/wiki/Afghan_War_Diary,_2004-2010

Last edited: 6 aug 2010
  3. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Jo, men att döda Wikileaks killen mot att exploatera lite dokument som kommer ställa många frågor till usa är ju bara löjligt. De kommer säkert avrätta han även om han ger dem dokumenten.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

4. Norsehawk

Norsehawk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Avrätta vet jag inte, men fängelse och anklagelse för spionage, ja. Det finns en väldigt stor risk för detta. Notera att detta är hemligstämplade dokument och det är precis sånna frågor USA helst inte vill ställas inför med tanke på att de har medverkat i två ogjorda krig som påminner om Vietnam- och Korea-kriget. Hade Pentagon velat dela med sig hade de gett ut dessa dokument själva och avslöjat allting som hände och den riktiga orsaken till att de invaderade Afghanistan (och Irak). Jag tror att man måste tänka sig för vad man ger sig in på. Tänk dig om en läkare skulle publicera alla känsliga dokument som denne fått av sina patienter? Tror du att han skulle haft kvar sin licens då?

Men som sagt, det är ingen som skriver heller exakt HUR de fått tag i dessa dokument och/eller vilken väg de gick när de tog dem. Det kunde lika gärna varit någon helt annat än den som jobbar för den sajten.

5. Lainen

Lainen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

6. FlyBob

FlyBob Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Jobbigt läge USA, bråka lite med Svenskarna irriterande lagar som gör att saker inte är så lätta att bara ta bort :)