personbästa i brickning

Diskussion i 'Motorola' startad av jai134, 16 apr 2011.

1. jai134

jai134 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Tjena. Har på fem timmar lyckats göra min Xoom wifi obotningsbar. Köpte av en person som hade köpt den på Best Buy när han var i USA. Undrar om nån känner till var man kan serva en sån här platta? Dom enda jag vet ska sälja xoomen är netonnet. Finns det nåt företag som fixar såna här prylar? Har rootat med fel boot.img och kan inte komma in i fastboot mode så jag är ganska chanslös.

2. Mullvaden

Mullvaden Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Asså förlåt men måste bara få ur mig det.

LOL.

Varför ens försöka roota innan du ens har hunnit tröttna på den i orginalutförande?

3. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Roota gör man för att få fulla rättigheter, inte nödvändigtvis för att byta ROM.

Tråkigt att höra. Har ett par kompisar med Milestone och de skickade sina defekta lurar till Motorola i England och Tyskland där de köpt dem. Har du ingen garanti kanske det kostar en slant men det finns servicefirmor i EU iallafall.

jai134 gillar detta.
  4. jai134

jai134 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Schysst. Tack för hjälpen!

5. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

jai134 gillar detta.
  6. jai134

jai134 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Har tänkt kolla med dom på måndag. Kollade med netonnet också eftersom det är den enda återförsäljare jag har hittat för Xoomen. Det är deras service-verkstad.
    Det här verkar vara ett bra forum. Schysst bemötande och goda råd. Tack för hjälpen!

7. Beakon

Beakon Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Jag skulle rekommendera att du hör med grabbarna på XDA om det inte går och få ordning på den på egen hand.
    Är den såpass fubar att du måste skicka in den kommer du knappast kunna förstöra den ännu mer menar jag och du har inte mycket att förlora på att traggla lite forum.

8. Beakon

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Jag är inte så värst pigg i roten nu men jag har läst lite och tror inte det är omöjligt att lösa. Du säger aldrig vart du fastnar i booten men här är en annan som ser ut och gjort samma misstag som du (fel boot.img)

Vad som verkar vara lösningen
    http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=12427708&postcount=32

Img filerna
    http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=12566295&postcount=41

En varning om att inte försöka låsa bootloadern med dom ovan nämnda bootfilerna
    http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=12579023&postcount=43

Hela tråden
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1008780

En annan tråd om ämnet.
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=12432218

Hett tips är att läsa igenom minst båda trådarna ordentligt ett par gånger och kanske se till och vara utvilad och pigg i roten när du försöker dig på detta.

Vanlig friskrivning, brinner ditt hus upp, din respektive lämnar dig, du blir av med jobbet etc pga det här så peka inte mot mig.

9. jai134

jai134 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Jo, jag har sett dom, läst dom och startat ett par egna trådar där. Har hållit på med räddningsförsök sen i Fredags. Har till och med provat att flasha en 3g rom med RSDLite bara för att se om den åtminstone kunde restaurera recovery. Det hjälper inte. Det står på skärmen att den är i RSD mode 3 men min win7 burk kan inte se den och jag ser inget hända på Xoomen.
    Problemet är att varken adb eller fastboot verkar funka på Xoomen. Det går inte att komma in i fastboot-läget och power + vol down gör inget. Jag kan hålla in dom i över en minut utan att något händer. Om jag gör en reboot med power + vol up och sen trycker vol down får jag ingen text alls uppe i hörnet. Efter det händer inget om jag trycker på volymknapparna. Gör jag en reboot utan att trycka på vol down står det Starting RSD mode 3 där men som sagt. RSDLite hittar inte nån enhet.
    Det enda jag kan tänka mig nu är att det är nån drivare som fattas för win7 men enligt MotoHelper har jag alla. Till och med kopior på ett par. Vet inte om det kan ställa till det men jag ger iallafall upp nu.

10. NoNick2

NoNick2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    327
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 9 Pro
    ROM:
    Stock
    När jag försökte få datorn på jobbet att hitta min Xoom, så läste jag någonstans bland träffarna på google att det tydligen inte är helt enkelt att få Win7 att hitta Xoom normalt.

Jag vet inte om det är någon hjälp alls, men det är kanske värt ett försök att testa med en XP burk.

11. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Jag har lyckats få win 7 att hitta min xoom genom adb är det det vi pratar om? Jag tankade ner drivers fr ån någon motorola sida.

12. jai134

jai134 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Jodå. Det var inget svårt att få den att funka med win7. Det gick att göra en massa saker ;-)

13. jai134

jai134 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Kan berätta att Anovo i Sthlm inte tar emot Xoom men att dom gör det i Kristinehamn. Min blir deras första. Känns högtidligt på nåt sätt. Jag återkmmer med info när jag vet hur det går. Kan vara bra att veta om och hur väl servicen av Motorolas grejer fungerar, antar jag. Det kommer väl att bli fler service-ärenden om än inte från mig, hoppas jag.

14. my05

my05 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

kontakt mellan dator och xoom

Hej,

Kanske inte är helt relevant för adb-kopplet mot xoom men kanske kan ge lite hjälp ändå (inte minst om man inte får datorn att "upptäcka xoom").

I mitt fall, körandex Xp sp3 så fick jag aldrig xoomen att upptäckas av datorn. Jag läste massvis av forum (xda, motorola, etc) och det var många som tipsade om motorolas drivers men lika många som aldrig lyckades få plattan att lira ens med dem.

Det tips som till slut fungerade var att installera windows media player 11 på datorn. Med detta så medföljer tydligen filer för att upptäcka xoomen (som tydligen nyttjar någon nyare variant av koppling jämfört mot den äldre och kanske vanligare standarden). Vips så dök den upp som en enhet och gick att montera och flytta filer till/från.

Detta kanske kan vara till någon hjälp för någon här?

M v h

Danne

15. Beakon

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Tyvärr måste jag säg att Anovo historiskt sett inte har varit så snabba.
    Däremot så har det gällt mobiltelefoner, kan mycket väl vara så att tablets och annan hårdvara går till en annan avdelning.

Men det känns tryggt och veta att det iafl FINNS en serviceverkstad i Sverige som tar emot ens dyra leksak om olyckan skulle vara framme.

16. jai134

jai134 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Jag pratade med killarna på Anovo i Nacka. Dom sa att det är en kille i Kristinehamn som servar Motorola och att han bara hade tio telefoner på väntelista. Det skulle kunna betyda att det är bra att det inte finns så många Motorola-enheter i Sverige. Däremot hade dom kanske inte så mycket grejer än utan måste beställa det dom hittar som måste bytas. Jag antar att Motorola har mer potenta mjukvaru-verktyg som verkstäderna har tillgång till. Det kanske kan ta en stund att få sånt också. Hoppas att det går fortare än när dom bytte mainboard på min SGS. Det tog sju veckor. Iaf så är det nog längre väntetid på en Nokia eller SE-lur.

17. jai134

jai134 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

S**t också. Ringde in till kundtjänsten på Anovo nu och då visar det sig att deras service-avtal inte är klart med Motorola än. Dom vet inte när det blir klart och innan det är det kan dom inte serva någonting. Inte mjukvara, inte hårdvara. Suck. Blir väl till att vara tab-lös hela våren.
    Sensmoralen blir:Man ska inte handla grejor som inte finns på svenska marknaden om man inte kan låta bli att pilla med dom.

18. Beakon

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Ajdå för att uttrycka det milt !
    Det var inte så speciellt kul och höra, håll oss gärna uppdaterade.

19. Westholma4t

Westholma4t Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    177
    Operatör:
    VIMLA
    Telefon:
    Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    VIMLA
    Telefon:
    Pixel 7 pro
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung tab s6
    Övrigt:
    acer Chromebook cp315-1h, mk802 HDMI.
    känner med dig. lyckades fucka up så att jag inte kom in i recovery. kunde i princip inte göra ett smack med min tablet. I orginal utförande är den inte värst rolig. men efter ha sökt på xda i ca 2-3 veckor tog jag mod till mig och återställde den via nåt som heter NVflash i datorn. Då blev den helt återställd som den var när jag fick den. sen var det fritt fram att lägga in nya snabbare romar med gapps och wifi hotspot t.ex. :) Håll ut och sök lite till så ska du se att det löser sig.
    (gäller min g-tab, ej xoom)

20. jai134

jai134 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Låter spännande. Hur kunde du använda NV-Flash om du inte kunde komma in i recovery. Jag kan inte ändra mellan NV-Flash, fastboot och RDS-mode. Det enda som finns är antingen "Starting RDS mode 3" eller inget alls. Det gick att välja mellan dom med vol-knapp förut men nu är det inte längre möjligt. Var/på vad ligger dom här grejorna? Har trott att det just är recoceryt man använder sig av.
    Tillägger att jag inte får datorn att svara på RDS-Lite. Provade nämligen det också.
    Jag kollar lite på nVflash. Verkar vara nVidia-grejer