Philips Fidelio

Diskussion i 'Applikationer' startad av DanielMalmgren, 5 jan 2012.

1. DanielMalmgren

DanielMalmgren Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Hej alla.
    Tänkte höra om det är någon annan här som har Fidelio-högtalare och har några bra råd kring hur man ska göra. Fick häromdagen hem min nya AS111. Hårdvaran är ju riktigt bra, väldigt bra ljud i den lilla rackaren. Tyvärr är ju appen som ska styra det hela riktigt stinkande skräp, så jag försöker hitta en bra alternativ lösning.

Håller nu på att testa Alarm Clock Plus, verkar lovande så långt. Någon som har andra erfarenheter, eller bra förslag på andra väckarklocksappar? Verkar ju i vilket fall som att om bara telefonen och dockan hittar varandra via blåtand så går medialjudet ut i högtalaren.

Ett problem jag upptäckte idag är att den automatiska synkroniseringen av klockan inte verkar fungera om man inte har Fidelio-appen installerad. Någon som vet om det finns något annat sätt att synkronisera den, eller är man tvungen att ha appen till det?

/Daniel

2. MeemSenco

MeemSenco Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Inte löst den automatiska syncningen än, men när jag kör alarmet i vi säger alarm clock plus så kommer ljudet ur både mobilens högtalare och Philips högtalarna, har du löst detta på något sätt?

3. DanielMalmgren

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Måste bero på någon inställning i telefonen. I min lur så går allt medialjud ut i Fidelion bara den är ansluten.

/Daniel

4. MeemSenco

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Om jag lyssnar på musik och spelar spel, ser på film och allt sånt så kommer ljudet ur Fidelion men om ett alarm går igång så låter de både ur luren och fidden :S

5. DanielMalmgren

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Hmmm... När jag tänker efter har jag faktiskt inte testat några larm skarpt än. Det är ju en sån massa helgdagar och skräp så man behöver ju inte gå upp så tidigt. Får återrapportera när vardagen har börjat igen :P

/Daniel

6. MeemSenco

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Haha, gör du så!

7. DanielMalmgren

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Nu har jag testat skarpt. Och det funkade som det skulle, ljudet kommer bara ur Fidelion.

Däremot har jag upptäckt en sak som stör mig grymt. Den där skärmningen som de skryter om i specarna, som ska göra så att inte högtalaren störs av telefonen, är ju kass. Har jag telefonen sittande i hållaren och datatrafik igång så är det ett evigt knattrande i högtalaren. Komplett värdelöst. Nu löste jag det iofs enkelt med Tasker, så datatrafik alltid är av när telefonen sitter i hållaren. Hemma har man ju i vilket fall wifi, så det känns inte som någon större förlust, men jag tycker det är lite dåligt...

/Daniel