Problem: Philips PUS7555 - Ljud lägger av

Diskussion i 'Mediaenheter & TV-apparater' startad av mattihp, 21 apr 2023.

1. mattihp

mattihp Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 170
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Nothing Phone 2

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Nothing Phone 2
    Telefon 2:
    Samsung s20+
    Övrigt:
    Chromecast med Google TV
    Hej!

Konstigt problem. Har inte ändrat några inställningar, men ett par gånger när jag slagit på tvn så får jag inget ljud alls. Använder de interna högtalarna och inställningen TV Speakers.

Det enda som hjälper mot detta är att ta ur strömsladden och vänta minst 5 minuter.

Mjukvaran är uppdaterad till senaste, men denna har inte fått några uppdateringar på länge och kommer väl inte få det heller eftersom Philips efter denna modell bytte mjukvara helt.

2. drzap

drzap Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 188

MINA ENHETER

hade samma problem med en sharp tv för ett antal år sedan. började alltid med att man först tappade ljud när man bytte kanal, hjälpte då ett tag med att byta till hdmi och tillbaka för att få ljud. slutade alltid med strömkabel ur vägg. Ett tips är att trycka några gånger på påknappen på tv med strömkabeln ut för att inte behöva vänta så länge. En fabriksåterställning är också känd att avhjälpa felet ett längre tag.

3. mattihp

mattihp Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 170
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Nothing Phone 2

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Nothing Phone 2
    Telefon 2:
    Samsung s20+
    Övrigt:
    Chromecast med Google TV
    Bra workaround men nu hände det igen, en lösning vore roligare :/

4. drzap

drzap Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 188

MINA ENHETER

Enda lösningen jag ser är att köpa en ny tv, eller lära sig leva med problemet. Min sharp hade för sin tid så bra bild att jag lärde mig acceptera problemet. Satte till och med en skarvkabel med strömbrytare vid tv för att kunna slå av (rycka ström) enkelt. nån eller några gånger i veckan när man passerade ut i köket för att laga mat slog man av brytaren och slog på den igen när man gick in för att titta på tv