Phoneshot - Telefonram för screenshots

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av rlunden, 3 feb 2013.

1. rlunden

rlunden Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har gjort en applikation som lägger till en telefon/tablet runt ett screenshot.

Applikationen är enkel att använda och består i princip bara utav en aktivitet. Man väljer ett screenshot och vilken telefonmodell man vill ha så kommer en förhandsgranskning fram. Det fungerar även med landscape screenshots, men de måste ha samma upplösning som skärmen för den enheten man valt har, annars blir bilden utdragen eller ihoptryckt, men det fungerar nog.

Det är svårt att hitta bilder på telefoner som har rätt upplösning i förhållande till dess screenshots upplösning. Men jag ska försöka lägga till flera enheter efter hand.

Säg gärna till om det är någon speficik enhet jag borde skynda mig med!

Hoppas att någon har användning utav den i alla fall. Folk brukar gilla att posta sin hemskärm med telefonram! :)

Google Play:
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.rlunden.phoneshot

Sleepwalk gillar detta.
  2. boltis

boltis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    211

MINA ENHETER

Trevlig idé! Ser gärna att galaxen note 1 kommer med i vitt utförande. Finns nog rätt långa sådana enheter ute. Snyggt jobbat..

- Kan innehålla stavfel efter autokorrigering samt avsaknad av styckeindelning. Tapatalked!

3. Senap

Senap Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Åh, grym app!

Det är lite meckigt att jag får en sökväg och lämnas sedan till att söka upp bilden själv på minnet.

Har ett förslag, det vore grymt om man kunde se de bilder man sparat i appen och/eller ha möjlighet att dela dem direkt från appen.

Lägg gärna till Nexus 4 ;)

rlunden gillar detta.
  4. rlunden

rlunden Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ska börja jobba på det du sa med en gång, Senap!

La just till dessa enheter:

ASUS Padfone 2 (Phone)
    Samsung Galaxy Note
    Samsung Galaxy Note 10.1
    Samsung Galaxy S

Galaxy Note är vit som du önskade, boltis :)

Har tänkt lägga till att man kan ändra färg också, men det får bli ett senare projekt, just nu finns det bara en färg för varje enhet och det är svart förutom S3, Note 1 och Note 2 som är vita.

Publicerade uppdateringen men brukar ta ett tag innan uppdateringen kommer till Play.

Senap gillar detta.
  5. xoLax

xoLax Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER