Photo Mate Professional

Diskussion i 'Applikationer' startad av Pata, 30 jul 2013.

  1. Pata

    Pata Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2009
    Inlägg:
    512
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

  2. Pata

    Pata Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2009
    Inlägg:
    512
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Ingen mera än jag som vill förenkla sitt fotande? Vet att det finns många duktiga fotografer här. Själv har jag tankat ner Dslr Controller http://dslrcontroller.com och den fungerar kanon till min 60D :-P

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
  3. rawimage

    rawimage Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    1 025
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Ser ingen tillräcklig praktisk användning av appen för min del, för att lägga pengar på den.
    Max filstorlek för psd filer är 20 mb om jag läser rätt. Mina filer ligger runt 128 mb per lager och när jag retuscherar så sticker bilden lätt iväg över 1-2 gb.

    För att inte tala om hur omöjligt det känns för så pass klen hårdvara. Visst vi har fyrkärniga processorer i telefoner och tablets idag, men de har svårt att mäta sig mot en fyrkärnig PC med lika mycket RAM som våra mobila enheter har lagringsutrymme. Även den stationära datorn där hemma får arbeta ganska hårt, för att inte tala om laptopen. Så att hoppas på att kunna få ut tillräckligt av en mobil enhet är nog att hoppas på för mycket. Att processa en plåtning med ett par hundra bilder skulle bli outhärdligt.

    Frågan är även hur pass bra kalibreringen är av skärmen som de nämner. Ger det en tillräckligt bra bild för att kunna bearbeta filen och få ut det förväntade resultatet? Jag har så att jag kalibrerar mina skärmar hemma med en liten pryttel man fäster mot skärmen och som sedan mäter färger osv, detta är väldigt svårt att få rätt på med bara ögats hjälp. Det behövs inte så mycket differens i färgtemperatur för att bilderna ska bli helt fel. Felinställd skärm - > fel justeringar av raw filen = taskigt resultat.

    Enda grejen jag skulle kunna tänka mig att den är användbar till är för att förhandsgranska filerna från kameran på en något större skärm när man är ute i fält och den funktionen har du ju i den andra appen DSLR controller.


    Sent from my LT26i using Tapatalk 2
     
  4. Maximus3D

    Maximus3D Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    506

    MINA ENHETER

    Jag använder den ibland ute i fält när jag plåtar sport, konserter och andra evenemang och när en laptop inte får plats i kameraväskan som brukar vara rätt fullpackad då. Bara plugga in en kortläsare i plattan, lyfta in några bilder, fixa till dem och exportera ut, sedan IPTC taggar jag i MoPhotos och laddar upp till tidningarnas servrar via en ftp klient.

    Så visst är den användbar men vid större bildmängder så är det smidigare med en laptop elle riktig stationär PC. Men för enstaka bilder så javisst då går det hur bra som helst redigera RAW och JPEG med den här applikationen.

    / Magnus