Picasa Mass Upload

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av joelbitar, 16 jul 2010.

1. joelbitar

joelbitar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Efter uppdateringen till FroYo (2.2) har jag lite småproblem med Picasa (galleriet)

Kan ni ladda upp flera bilder till picasa genom galleriet?
    Efter uppdateringen så kan jag inte lägre markera flera bilder och sedan välja share->picasa.
    Jag får ett fel på "my transfers".

Någon annan med samma problem? Eller ska jag Köra en reset tro?

2. joelbitar

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Löst

Jag gjorde en återställning av telefonen och rensade all data. En liten notis där är att google är helt fantastiska på att återställa applikationer. Allt installerades automagiskt som jag hade det.

I vilket fall, nu fungerar mass-upload precis dom det ska och jag misstänker att jag egentligen bara hade behövt rensa datan för Galleriet, dvs Settings -> Managae applications -> Gallery -> Clear data.

Jag verkar ju vara ensam om att uppleva problem, men om någon någon gång skulle märka att det är lite vajsing med mass-uppladdning. Prova att rensa data för Gallery och uppladdningsapplikationen.

Skål och tack.

3. joelbitar

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Svensk Locale

Det visade sig att det var den svenska localen som jag hade ställt in (sv SE), detta gör att Massuppladdningen inte fungerar.

Upplever ni problem, prova att byt till en GB (GB för att få veckan att börja på måndag)