Picme - screenshot/stream

Diskussion i 'Applikationer' startad av Matenrou, 25 okt 2009.

1. Matenrou

Matenrou Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Vet inte om någon har snackat om detta men har hittat ett bra program för att ta screenshots med.

Man laddar ner programmet, kör igång det. Därefter så ser man en ip-adress, skriv in den i browsern så har du en bild av mobilen. Man kan även välja en flik för att se vad som händer live.

Nu kan du bara ta en printscreen i datorn på vad som visas i mobilen :P

http://www.androlib.com/android.application.com-bw-picme-qDnn.aspx

Den vänstra gröna pricken kontrollerar kvaliten, högre kvalite ger lägre refreshrate osv.

Den nedersta vet jag inte vad den gör :P Kanske begränsar antalet personer som kollar eller nått.

Bild in action (picme ikonen i hörnet är bara där när man har musen över bilden)

2. Droid110

Droid110 Guest

Indeed, bästa/ända screenshot appen för root? Förresten så går det ENDAST att ta screenshots om man är uppkopplad mot wlanet..

3. Matenrou

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Fungerar över 3g för mig. Dock är live mycket segare men det fungerar.

4. Frojd

Frojd Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Kan också bara köra via wifi, antar att det har nåt med att 3 kör nå proxygrej?

5. Droid110

Droid110 Guest

Tror jag inte, jag har stängt av Telia's proxyinställngar men det fungerar fortfarande inte.. Matenrou hur har du gjort för att få det att fungera?

6. Matenrou

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Inget speciellt, startade bara när jag inte hade wlan på. Skrev in ip adressen jag fick och det fungerade :P Gav den till en polare, lite kul när han kunde se vad jag gjorde.

Kanske något med tele2?

7. Droid110

Droid110 Guest

Kanske det kanske :/ Mystiskt är det iallafall, skulle nog ändå bara ha vågat köra programmet över Wifi! :D