PiPo m7 pro 3g

Discussion in 'Övriga tablets' started by BabbeN..!, Jul 14, 2013.

1. BabbeN..!

BabbeN..! Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hittade en ny surfplatta som ej har en tråd här och tänkte dela med mig om den!
    det är en pipo med en 8,9" full hd (1920x1200) skärm, rk3188 2GB ram och built in 3g. den har även något så exklusivt som gps!

en fundering jag har är det ganska lilla batteri på 6400 mAh 3,7v.. Hur tror ni batteritiden blir?

vad tycker ni? för mig är den väldigt intressant! vill ha en typ 10" platta med full hd 16:10 skärm med inbyggt 3g och verkar inte finnas någon annan? pipo har ju sin m8 pro men skärmen på den är ju inte så högupplöst.

länk: http://www.pipo-store.com/pipo-m7-p...droid-4-2-tablet-pc-gps-8-9-inch-ips-2gb.html

2. ef98dpa

ef98dpa Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Den verkar fin! För mig duger det med lägre upplösning, har 10" 1280*800 idag och är nöjd+, men gps klingar lite högre...

3. BabbeN..!

MINA ENHETER

testade pappas galaxy note 10.1 2 som har 1280x800 och tycker det är lite för lite.. t.ex när blockets laddningsskärm kom upp, en roterande cirkel så såg det inte alls bra ut :(

4. snuttefilt

snuttefilt Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Pipo släpper en 10"-version, Pipo M9 Pro, med 3G, GPS, bluetooth, 1920x1200, RK3188 Quad Core.
    3G-banden verkar vara 850/2100MHz enligt en tråd på Slatedroid.

5. BabbeN..!

MINA ENHETER

Tack så mycket, den var väldigt intressant! Det blir nog den om den får bra reviews. Fint med Bluetooth 4 iom strömsparningssakerna och 32gb rom!

6. snuttefilt

MINA ENHETER

Både M7 Pro 3G och M9 Pro 3G verkar ha (åtminstone) "850/2100MHz"...
    Är det någon som vet lite noggrannare vilka band som stöds?
    Jag antar det Band 5 (824-849 / 869-894 MHz) som ej körs i Sverige samt Band 1 (1920-1980 / 2110-2170 MHz) som körs både här och i Kina. Stämmer det? Något mer?
    Det hade ju varit trevligt med stöd för Band 3 (1800 MHz) och Band 8 (900 MHz) också.

Last edited: Jul 21, 2013
  7. Fr0zenFr0g

Fr0zenFr0g Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Tror ni hårdvaran klarar upplösningen? (funderar starkt på att köpa en)

8. BabbeN..!

MINA ENHETER

läste någon stans att de flesta operatörerna har tillåtelse att använda 850mhz bandet men hurvida de gör det eller inte kan jag inte svara på..
    på pipos officiella sida står det att m7 pro har 850/2100 iaf!

9. snuttefilt

MINA ENHETER

I Sverige kör vi LTE (4G) på Band 20 (832-862 / 791-821 MHz) och Band 7 (2500–2570 / 2620–2690 MHz). LTE kan även köras i de gamla banden (1, 3, 8). Fler band kommer, bl.a. vid 2.3 GHz. Även TDD kommer.
    Band 5 (850 MHz) kommer inte att köras i Europa.

10. BabbeN..!

MINA ENHETER

hej igen! :)
    blir nog en pipo m9 pro 3g när pengar trillar in, antagligen beställer jag om två veckor eller så!
    men det jag velar över är vilket fraktsätt jag ska välja? singapore air mail tar 15-45 dagar och är gratis, medans dhl express kostar några få dollar men ska ta 5-7 dagar. men samtidigt har jag läst att många dhl-paket blir stoppade i tullen. vad är era erfarenheter?

11. bjornsva

bjornsva Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag förstår inte pratet om Band och MHz. Kommer det fungera i Sverige att köra 3G med Pipo M7 Pro eller M9 Pro?

12. Fr0zenFr0g

MINA ENHETER

Ja...

13. dennta

dennta Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag är extremt sugen på denna platta! Har dock aldrig köpt en china-platta förut och undrar därför om någon vet en bra sida man kan köpa den ifrån?
    Om någon har en anledning till att jag inte borde köpa den så dela gärna med er.

14. ddanken

ddanken Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Geekbuying eller Pipo-Store funkar bra och är enkelt. Annars är Ali Express den sida jag oftast använder.

15. dennta

dennta Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Okej. Har hört ganska mycket dåligt om geek-buying och pipo-store. Som att dom säger att saker finns på lager trots att dom inte gör det. Har du personligen testat dessa? Ali Express är ju massa olika återförsäljare, vissa oseriösa och vissa inte. Känns lite som att gambla med pengarna. Något tips på vilka du handlat av?
    Tack för svar!

16. napa valley

napa valley Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Med aliexpress är det väl så att aliexpress fungerar som en mellanhand som håller pengarna tills att du mottagit varan och godkänt att allt är ok, då loggar du in och godkänner transaktionen och först då får säljaren pengarna. Så har iaf jag uppfattat det. Det borde vara liten risk i så fall. Jag har köpt kanske 20 grejer från den sidan senaste året, ingen elektronik dock.

Jag är också intresserad av den plattan, men den kommer inte in i lager på nån vecka väl?

butiken eternal team verkar va den största, och kanske en av de mest pålitliga på aliexpress. elijah store en annan

17. dennta

dennta Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jo så är det med AliExpress tror jag. Problemet är att en del av företagen köper upp tablets med fabriksfel och sånt som man kanske inte märker direkt. Då blir det ofta svårt (läs omöjligt) att få tillbaka pengarna. Dock så bör ju inte fallet vara så med dom står försäljarna som du säger. Så det kanske är "the way to go".
    Har också hört bra saker om Elijah Store. Ska kika lite närmare på Eternal Team också tänkte jag.
    Ingen som har lite erfarenhet hur dessa Pipo tablets presterar?
    Skulle kanske vara en schysst idé att starta en tråd där man får lista seriösa och oseriösa försäljare av china-plattor? Är ju lite av en djungel när man börjar kolla runt :O

18. ef98dpa

MINA ENHETER

19. ef98dpa

MINA ENHETER

20. Fr0zenFr0g

MINA ENHETER

Pandawill kommer skeppa dem på måndag så jag ska nog köpa en med expressfrakt och hoppas på att jag får den nästa vecka... ELLER är Pandawill oseriösa??
    Annars finns det flera på aliexpress som har in stock som var redo att skicka i början av veckan...