Pirateplayer funkar inte med SVTPlay

Diskussion i 'Applikationer' startad av bjom, 26 jun 2014.

1. bjom

bjom Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Sedan en tid (måste vara några veckor nu) funkar inte Pirateplayer för SVTPlay. När jag klickar på något av huvudalternativen Program A-Ö, Rekommenderat, Senaste program eller Kanaler (live) så kommer det inte upp några program över huvud taget. Endast Öppet arkiv funkar som förut. Eftersom det händer exakt samma sak oavsett om jag kör med Windowsversionen i datorn eller med Androidappen i både mobil och platta så tänker jag ju att det måste vara ett allmänt problem. Någonting med att SVTPlay har ändrat sitt system på något sätt så att Pirateplayer inte hittar något. Alltså googlar jag för att se vad andra har gjort åt saken. Inte EN ENDA träff!

Det gör att jag börjar undra om jag har blivit galen. Har jag det?

2. gosa

gosa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    145

MINA ENHETER

Det är nog en bit över en månad sedan som jag upptäckte att Pirateplayer började balla ur... först var det något enstaka avsnitt här och där, men efterhand blev det värre och värre.

I datorn använder jag nu ett pythonskript (eller vad det nu kallas) som heter svtplay-dl som utan problem laddar ner precis allt jag ber om. Nackdelen är att man får kopiera/klistra varje address manuellt in i kommandotolken, men det funkar iaf till skillnad från Pirateplayer.

Jag tweetade utvecklaren, men han verkar inte så intresserad av att fixa problemet. Lite synd eftersom det uppenbarligen inte är så att SVT gjort det omöjligt att ladda ner utan att man ändrat nåt litet... (annars skulle ju inte python-skriptet funka).

För Android har jag dessvärre inte grunnat på alternativ ännu, men det finns ju andra grejjor med gui som kan ladda ner strömmar så det borde ju gå att hitta något...

BTW - vill du ge dig på svtplay-dl i Windows finns det en tråd på flashback som pratar om SVT Play och Pirateplayer där det finns instruktioner för nedladdning och installation. (Har inte url men en googling borde funka)

Last edited: 28 jun 2014