Pixel 3 eller Mate 20 Pro?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av mr_tompe, 6 nov 2018.

  1. mr_tompe

    mr_tompe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2010
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Hej,
    Jag har en Samsung Note 8 men känner nu att jag vill ha en ny telefon.
    Vill ju så klart ha det bästa och det lutar åt Google ełler Huawei.

    Vilken skulle ni valt och varför?

    Jag känner också att jag kommer sakna penna och undrar om det finns någon bra penna man skulle kunna köpa separat? Tänker också att jag kommer köpa en ny surfplatta, Huawei Mediapad. Vore ju bra att kunna använda pennan även till den.

    Är inte ju inte bunden till nått abonnemang, har köpt mina flesta telefoner kontant, men finns det någon operatör med riktigt bra erbjudande. Hur skulle ni göra?

    Tacksam för lite tankar och tips :)
     
  2. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Personligen så skulle jag inte välja Pixel 3 då den har fått en massa kritik för olika bekymmer och buggar och den går inte att köpa i Sverige, annat än gråimport.

    Huawei Mate 20 Pro är alla gånger den bästa mobilen du kan hitta idag, men jag är tveksam till mjukvaran och hur bra Huawei är på att uppdatera sina mobiler.
     
  3. livinl0ud

    livinl0ud Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2016
    Inlägg:
    3 845
    Mottagna gillanden:
    5 682
    Operatör:
    Halebop & Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop & Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max 256GB
    Platta:
    Apple iPad Mini 6 256GB WiFi + 5G
    Övrigt:
    Apple AirPods Pro 2
    Apple TV 4K A2843
    Jag har ägt båda telefonerna men behöll Google Pixel 3 då den passade mig bäst :).
    Kameran är grym i Huawei Mate 20 Pro men tycker ändå att kameran i Pixel 3 är vassare i vissa situationer. Tycker att skärpan och detaljerna är bättre i Pixel 3 än Mate 20 Pro.

    Batteritiden imponerar verkligen på Pixel 3, kommer hem från jobbet med 50-55% efter en heldag med 4G. Batteritiden i Mate 20 Pro lär vara ännu bättre.

    Stock Android och snabba uppdateringar är något jag värdesätter högt som endast Google erbjuder. Tycker att det är alldeles för mycket bloatware med EMUI som inte går att ta bort.

    Oavsett vilken av dessa telefoner du väljer så kommer du med stor sannolikhet bli nöjd :).