Pixel 6a en hyfsad deal baserad på priset...?

Diskussion i 'Google Pixel 6a' startad av geobjork, 13 dec 2024.

1. geobjork

geobjork Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 263

MINA ENHETER

Priset 2990:- var en hyfsad deal för Pixel 6a för drygt två år sedan.:money:
    När man nu också har fått 80% laddningsspärren, och två år extra på OS uppdateringen, gör det i mitt fall till den bästa dealen på mobiltelefon någonsin, med hästlängder.
    Att jag redan var rätt så nöjd med Pixel 6a gör inte dealen sämre. Den blir fortfarande min primärtelefon en bra stund till.:)

Vad med er andra 6a ägare?

Kaka! och hagbarden gillar detta.
  2. Millwad

Millwad Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 063
    Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G

MINA ENHETER

Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G
    Nog en av dom sämsta mobilerna jag har ägt. Medioker batteritid, långa tiden att ladda batteriet, den värdelösa fingerprint-screener:n och låga HZ på skärmen gjorde den till ett riktigt botten-napp för mig. Hamnade i en låda och har samlat damm i snart 2 år. Tycker den är så kass.

Kul att du gillar den dock!

Xdroid och allerkrans92 gillar detta.
  3. Millwad

Millwad Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 063
    Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G

MINA ENHETER

Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G
    Tummen ner!
    Tack för påminnelsen, ska ta samma tumme ur och sälja luren nu.

Bifogade filer:

allerkrans92 gillar detta.
  4. allerkrans92

allerkrans92 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    388

MINA ENHETER

It's a Trap!

Nej men 6a var en av de sämsta "a" modeller de släppt, du kan ju idag få en sprillans ny oöppnad 8a för 2900 kr här på Swedroid, det kallar jag för en ruskigt bra deal!

Om du köpte den själv från Comviq fick du 100 gb/mån + mobil för 195 kr, två eller tre år, det var en läskigt bra kampanj!

5. chhans

chhans Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    446
    Stämmer inte alls med min upplevelse av telefonen. Får oftast ut två dagar på en laddning, och har aldrig reflekterat över att den skulle ta särskilt lång tid på sig att laddas. Även fingeravtrycksläsaren fungerar utmärkt för mig, och jag upplever den som betydligt mer pålitlig än den på S22:an jag har på jobbet...

geobjork gillar detta.
  6. geobjork

Mottagna gillanden:
    1 263

MINA ENHETER

Synd att den har legat i lådan och samlat damm i två år. Då är nog batteriet permanent förstörd. Annars skulle jag varit intresserad av att köpa skiten.

poowntus och eastbound gillar detta.
  7. Kaka!

Kaka! Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6a

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Telefon 2:
    Xiaomi 11 Lite 5G NE
    ROM:
    PixelOS
    Oerhört nöjd, använder den fortfarande som primär mobil. Lagom storlek och bra kamera. Köpte den också för två år sedan för 2990 kr. Dock skall jag tillägga att jag först fick ett måndagsexemplar som hängde sig och startade om sig vid användning av kameran. Fick telefonen utbytt och inte haft något strul med den andra jag fick.

Apropå batteritiden så var den sådär med två SIM-kort aktiva, men idag har jag bara ett igång och klarar mig utan problem en hel dag.

Laddningen är inte supersnabb, men funkar för min del. Gäller använda rätt laddare bara

Fingeravtrycksläsaren fungerar helt ok för min del också, ibland kan den trilskas men då beror det ofta på smuts eller att fingret är blött.

poowntus och geobjork gillar detta.
  8. geobjork

Mottagna gillanden:
    1 263

MINA ENHETER

@Millwad@Millwad @chhans@chhans @Kaka!@Kaka!

Batteriet. Jag kör ett laddningsmönster på 40%-80%. laddar med en 2A (10W) Samsungladdare för att begränsa laddningshastigheten, vill skona batteriet så mycet som möjligt. Det är även mer viktigt nu när man ska försöka få ut minst fem år av det. Nya 80% spärren är guld värd.
    Kör med två SIM kort, dock det ena, eSIM kontantkort, aktivt bara för ett eller två utlandssamtal i månaden.
    Med mitt användarmönster har jag inga problem att få ut två-tre, ibland fyra dagar mellan varje uppladdning.

Uppdateringsfrekvens på 60 Hz. Pixel 6a uppger klart och tydligt 60 Hz. Har man krav på mer, och köper en 6a, bör man nog hoppa ner i lådan och samla damm tillsammans med luren...

Fingeravtrycksläsaren. När den inte funkar på min lur är det för att jag
    plasserar fingret fel, eller inte tryckar tillräckligt hårt. Annars funkar det 100.

Min egna klagan. 6a har något svaga mobilsignal i min lägenhet, -100dBm till -110dBm. Vad jag förstår skylds det "Inferior Hardware"...?
    Har inga samtalsproblem, men vad jag förstår påverkar det batteriförbrukningen i standby.

Last edited: 22 dec 2024
  9. Boris92

Boris92 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    969
    Operatör:
    Bahnhof, Fello
    Telefon:
    Oneplus 7T

MINA ENHETER

Operatör:
    Bahnhof, Fello
    Telefon:
    Oneplus 7T
    ROM:
    LineageOS
    Info:
    Degoogled med MicroG
    Telefon 2:
    Oneplus 3T
    ROM:
    DivestOS
    Telefon 3:
    Samsung Gakaxy S2 i9100
    Bäst att köpa begagnad och max för 1000kr. Den har ännu barnsjukdomar.

Mem att köpa en 9 och 8 där den ingår i köpet om man binder om sig.