Pixel 7 återkommande krascher

Diskussion i 'Google Pixel 7 Pro & Pixel 7' startad av Claes B, 4 dec 2023.

1. Claes B

Claes B Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40
    Telefon:
    Pixel 4

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 4
    Telefon 2:
    Pixel
    Min Pixel 7 hänger sig och startar om rätt slumpvis, oftast är det i samband med klipp-tittande, men den startar även om sig när den ligger overksam, den startar ju om rätt snabbt så det är inte säkert att jag märker det förrän jag ska logga in på den, då kommer "startar om" upp och den är snart igång igen.
    Som sagt är det slumpvis, ibland kan den vara igång ett dygn utan att starta om sig, ibland startar den om sig 5 gånger på en halvtimme, ibland utan att jag gör någonting med den under tiden ibland när jag använder den.
    Det är inte i direkt samband med nån appinstallation den började med det, senaste nya appen jag installerade bör ha varit minst nån månad innan det började.

Jag tänker att jag ska lämna in den till Elgiganten-Phonehouse där jag köpte den som ett garantiärende då jag misstänker att det är hårdvarurelaterat, men sånt tar tid och om det finns nån chans, nån erfarenhet om att det är nån specifik app/uppdatering som kan ställa till det på det här sättet och att det finns en enkel fix så är det ju värt att prova det innan jag blir av med telefonen i några veckor.

2. psp123

psp123 Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    5 799
    Telefon:
    iPhone 17 Pro Max | Pixel 10 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 17 Pro Max | Pixel 10 Pro
    Testa om det även händer i Safe Mode.
    Håll in Power och Volym upp --> Starta om.

Kristy och Claes B gillar detta.
  3. jnsson

jnsson Operatörsnörd Moderator

Mottagna gillanden:
    21 018
    Operatör:
    Tele2, Halebop, Telenor
    Telefon:
    Nokia G42 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Halebop, Telenor
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Eller håll in powerknappen i så du får upp power menyn och långtryck på antingen stäng av eller starta om, då får du frågan om du vill starta om till felsäkert läge :)

4. Claes B

Mottagna gillanden:
    40
    Telefon:
    Pixel 4

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 4
    Telefon 2:
    Pixel
    Det gör den, glömde nämna att jag också återställt den för att se om det gjorde skillnad, det gjorde det inte det heller alltså.

5. jnsson

jnsson Operatörsnörd Moderator

Mottagna gillanden:
    21 018
    Operatör:
    Tele2, Halebop, Telenor
    Telefon:
    Nokia G42 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Halebop, Telenor
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Om den gör det även i felsäkert läge så skulle jag säga att den behöver service. I felsäkert läge kan man bara använda apparna som medföljer telefonen.

6. Claes B

Mottagna gillanden:
    40
    Telefon:
    Pixel 4

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 4
    Telefon 2:
    Pixel
    Konstigt det här, den kraschade i felsäkert läge så jag förberedde min gamla telefon med esim och andra inställningar för att kunna använda den så länge, återställde (igen) och försökte provocera fram en krash men det gick inte, den vägrade starta om.

Så jag återställde min backup, valde att inte installera riktigt alla appar igen och nu har den varit igång i 24 timmar utan att starta om. Har dock inte använt den så mycket, men det är väl bara att hålla tummarna för att senaste återställningen gjorde nåt bra.

jnsson gillar detta.
  7. crf_niklas

crf_niklas Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    111

MINA ENHETER

Min har börjat starta om sig nattetid. Hänt 3 mornar på raken nu att telefonen är i uppstart läge och jag får fylla i pin

8. Claes B

Mottagna gillanden:
    40
    Telefon:
    Pixel 4

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 4
    Telefon 2:
    Pixel
    Kanske inte bara är min då, min är bättre men inte bra. Det svåra med den är att det inte riktigt går att förutspå när den startar om sig. Blir inte klok på det, känner inte för att lämna in den när det inte går att provocera fram felet.

I går kväll och i morse använde jag den som vanligt, tittade på lite olika klipp, nåt enklare spel osv. utan att den startade om. Situationer där den tidigare har startat om sig flera gånger.
    Men när jag lade den på den induktiva laddaren i bilen så startade den om sig efter en stund i morse, men jag tror inte det har med laddaren att göra, för det är inte vanligare där än när den är i vila.