Pixel 8 Pro screen of death

Diskussion i 'Google Pixel 8 / Pixel 8 Pro' startad av ZaxxeN, 30 juni 2024.

1. ZaxxeN

ZaxxeN Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Hej! Har nu råkat ut för detta 2! gånger, sedan jag slog till på en Pixel 8 Pro den 3 oktober 2023.

Fenomenet som händer är att skärmen blir helt svart, trots att touch och allting fungerar som det ska. Efter att ha fått en telefon bytt på garantin den 4 april så hände det idag igen. Tappade telefonen från ca en halvmeters höjd, och hela skärmen blev svart. Har kunnat läsa mig till att det är själva kabeln till displayen som kan sitta löst och därmed lossna om telefonen utsätts för ett tapp eller liknande. Någon mer som har haft detta problem?

Också läst att man eventuellt kan trycka tillbaka kabeln för hand, vilket vissa lyckats med.. dock inte jag. Köper man en telefon för dessa pengar känner jag att det borde vara kvalité. Väldigt nöjd med telefonen i övrigt - bara konstigt att jag råkat ut för detta 2 gånger nu på kort tid..

Någon som har något annat tips? Hard reset osv är testat. Annars får det bli garantiärende igen.......

2. katho

katho Android Medlem

Mottagna gillanden:
    4.346

MINA ENHETER

Garanti täcker väl inte att man tappar telefonen. Men prova, annars hemförsäkring.

Kristy, Hatsune Miku, jnsson och 1 annan gillar detta.
  3. Mrhoyt

Mrhoyt Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1.335
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Att du hivar telefonen i backen kan du inte beskylla någon tillverkare alls för.
    Garanti är lika med tvärnekat

Last edited: 4 juli 2024
    Kethrildur gillar detta.
  4. ZaxxeN

ZaxxeN Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Ni har uppenbarligen inte hört om problemet då. Skönt för er! Fick denna bytt på garantin igen i alla fall. Pga ursprungsfel. Inte så att jag slängt telefonen i backen precis, utan den trillade från soffan ner på en matta och tvärdog.