Pixel Buds Pro

Diskussion i 'Övriga tillbehör' startad av Perrablerra, 12 sept 2023.

1. Perrablerra

Perrablerra Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    Platta 2:
    Nokia T20 4G
    Tjo. Såg att Google har rabatt iom att de firar 25 år. Så ett par Pixel Buds Pro skulle kosta ca 1900. Någon som har dessa och kan säga hur länge man kan använda dem med enbart noise cancellation igång men ingen musik. Har tinnitus och använder ofta öronproppar vid tex bilkörning. Måste nu köpa nya proppar och de kostar ungefär samma så tänkte om man skulle testa dessa istället. Har sedan tidigare ett par WH-1000XM4 och ett par WH-1000XM5 men de funkar inge bra att ta bort de mer basrika tonerna när man stänger dörrarna etc i bilen samt visst motorbuller. Använder dem mer i butiker där det är ett mer allmänt brus eller vid promenad i stadstrafik. Då är de kalas. Mina öron är vana vid proppar så de behöver även lite passiv dämpning vilket jag tänker mig att Pixel Buds Pro skulle kunna ge då de sätts in i öronen.

Vill ha ett par som har så lång batteritid som möjligt. Dessa skulle klara 7 timmar. Bose QuietComfort Earbuds II som jag läst ska vara riktigt bra klarar bara 6 timmar och det är lite i minsta laget. Vill kunna ha dessa igång en normal natt med någon liten kortare laddning vid rast etc.

Vad tycker ni? Ska man testa eller är det bättre att köra vidare med propparna. Är dessa jag brukar använda https://www.elfa.se/sv/oeronproppar-med-rem-35db-bla-gul-ett-par-styck-3m-uf01014/p/30165197 De är bra men de dämpar alla frekvenser inkl röster väldigt mycket så ibland hör jag inte mina kollegor. Men de dämpar galet bra :) Brukar köpa ett 50-pack som räcker drygt ett år.

2. mbs

mbs Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    495

MINA ENHETER

Inget svar på din fråga, men vad tror du om dessa, Festool Hörselskydd GHS 25 I online ?

Frugan har dem i byggmiljö och de dämpar bra, menvsläpper igenom röster.

Ljudet är bra, men låg högsta volym när man lyssnar på musik. Men de är ju i första hand hörselskydd.