Fråga: Pixel Watch 3 vs Galaxy watch 7

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av joachi, 13 sept 2024.

1. joachi

joachi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5
    Jag köpte en pixel watch 3 direkt när jag såg att min operatör (Tele2) stod med som LTE Leverantör, men det var tydligen ett typo och dom försvann från officiella sidan och dom stödjer nu återigen bara esim till klocka för Apple och Samsung.

Jag skickade tillbaka den och lagrade istället en Galaxy watch 7, har haft den i ett dygn bara men tycker verkligen inte den känns lika bra, eftersom jag har en pixel 9pro fold så lirade klockan och telefonen så bra och watch 7 känns väldigt daterad..
    Vad är egentligen fördelen med en watch 7 förutom möjligheten att jag kan ha esim i den? Är det ens nödvändigt?
    Man kanske ska skicka tillbaka den med och istället skaffa en pixel watch 3 utan lte?
    Vad säger ni?

2. rodak

rodak Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 475
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Har du behov av att kunna sticka ut med bara klockan och ändå använda mobilnätet så är ju LTE bra, men om du ändå alltid har med mobilen så är ju LTE på klockan helt onödigt mer än om batteriet på mobilen skulle ta slut före klockan.

matssoderstrom och bokkabokka gillar detta.
  3. Loomastic

Loomastic Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Sitter och velar mellan att behålla GW6 Classic 43mm, Gå till GW6 Classic 47mm eller gå till Pixel Watch 3. Nu är det ju inte svar på frågan du ställer, men jag skriver en post ändå :)
    För mig är den största skillnaden utseendet och hur de väljer olika spår. GW6 Classic gillar jag för att den just liknar en klassisk klocka. PW3 känns mer som en "aktivitets"-klocka. Men jag håller med dig om att den känns lite daterad i UI:t och väldigt mycket Samsung nu när man sitter med en Pixel-klocka.
    En bonus med Classic-serien är ju den roterande ringen, men det tänker jag att man kan vänja sig av med på PW3:an. Ingen dealbreaker för mig, men det ser bra ut.
    När det kommer till BT vs LTE har jag kört BT i alla klockor jag har haft. Jag har inte klockan främst som löparklocka utan har telefonen och klocka på BT-avstånd under de flesta timmarna på året. Skulle inte sätta LTE som ett krav i mitt specifika användande mao.

Kan jag bara intala mig att PW3:an kan upplevas lika "dressad" som GW6 Classic tror jag att jag landar i en PW3 :)

4. joachi

joachi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5
    Håller mestadels med dig. Jag har den galaxy watch 4 classic innan och gillade hur den kändes med boetten, dock tycker jag den roterande "knappen" på pixel watch ersätter den smidigt och hjärnan kopplar direkt om till den
    Och jämför jag då pixel watch 44mm med galaxy watch 7 så känns looken på pw betydligt mer premium än den platta gw7 utan vare sig roterande knapp eller fysisk roterande ring

Loomastic gillar detta.
  5. saigon

saigon Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    112

MINA ENHETER

Om man står inför iphone 16 Pro + AW10 Lte eller pixel 9 Pro + PW3 Lte, vad skulle man sakna hos pw3 eller tvärtom?

6. joachi

joachi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5
    Fick nog av den idag, Samsung klocka med pixel telefon känns verkligen inte genomtänkt så lämnade tillbaka den och inväntar nu pixel watch 3 45mm utan lte

bernard gillar detta.
  7. Geggan

Geggan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    178

MINA ENHETER

Jag har planerat denna kombination P9 Pro med GW7. Vad var det som fick dig att lämna tillbaka?

8. Tusuki

Tusuki Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    549
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL
    Telefon 2:
    IPhone 13 Pro, OnePlus 7
    Står inför samma val och kval, vad är det som inte är genomtänkt? Fick du köra Samsung Health appen eller synkas det med Google Fitness?

9. joachi

joachi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5
    Jag körde Samsung Health men trots det fick jag varken energy score eller AGE score,
    Tidigare på galaxy watch 4 classic kunde jag köra Samsung pay på klockan oberoende av telefonen modell men det går inte längre och undre knappen är låst till Samsung pay så det kändes extremt dåligt.
    Med pixel watch kunde jag dessutom låsa upp telefonen genom att hålla den i samma hand med uwb,det gick inte med Samsung,
    Den var även väldigt mycket segare än pixel watch 3 och tidigare så älskade jag den fysisk roterande ringen på watch 4 classic ,när jag provade pixel watch 3 så adopterade jag direkt den roterande knappen och fick samma känsla, så watch is digitala boette kändes väldigt B o jämförelse..
    Sen upplevde jag rappare notifikationer på pixel watch mot Samsung samt att på pixel watch så fick jag direkt upp kamera övervakning på klockan när någon ringde på dörren .

Och överlag bara att känslan av klockan på armen var stor skillnad, galaxy watch kändes klumpig och ivägen medans pixel kände jag inte av öht

Tusuki gillar detta.
  10. Tusuki

Tusuki Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    549
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL
    Telefon 2:
    IPhone 13 Pro, OnePlus 7
    Grymt, tack så mycket för din erfarenhet!