Pixelfel på desirens skärm, reklamation?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Defeat, 3 okt 2010.

1. Defeat

Defeat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Tja! Sket i att vänta på htc legend och skaffade en htc desire (ångrar det redan :( ). Direkt när jag startade den märkte jag två saker:

1. När skärmen visar ljusa färger så är det en liten punkt på skärmen (nere till höger) som är betydligt ljusare än resten av skärmen. Den är alltså extremt mycket ljusare än den ska vara, och stör mig fruktansvärt (jag är töntig med sånt). Konstigt nog syns den inte alls vid mörka bilder

2. När skärmen visar en mörk bild så är den en stor fläck i högerkanten (stor som en tumme) som läcker ljus mer än resten av skärmen. Visst att lcd inte kan visa svart, men denna fläcken sticker ut sjukt mycket från resten av skärmen. Den ser alltså ut som en stor vit/ljus fläck när det blir mör bild. Under ljusa bilder försvinner den.

Är detta något "fel" som kan reklameras, eller är jag bara mesig som stör mig?

2. Rallytönten

Rallytönten Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Försök och ta en bild på de 2 felen så vi kan avgöra lite bättre? men det borde ju inte vara så på en ny mobil...

3. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Jag har för mig att HTC har 100% pixelgaranti. Bör väl gälla även om de bara är skadade eller vad felet kan vara.

Jag är också extremt petig med sådana saker och jag skulle ta fighten med återförsäljaren direkt. Hatar dock Anovo tyvärr...

Är den precis inköpt? Inom en vecka brukar man kunna hävda doa (dead on arrival) och få den utbytt direkt. Hade jag försökt med iaf.

4. Defeat

Defeat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Yes. Köpte den i torsdags så det har ej gått en vecka än. Åker väl in och ser vad de säger. Tack för svaren!