Pixelfel på ZTE Blade

Diskussion i 'Blade' startad av falkoping, 20 december 2010.

1. falkoping

falkoping Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har pixel fel på skärmen ( en pixel ). Köpte mobilen för 4 dagar sedan från Telia. Tror ni att man kan lämna in den och få en ny?

2. Lobban

Lobban Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag är hyfsat säker på att det krävs mer än en död pixel för att få den utbytt. Förmodligen 4-5 stycken relativt nära varandra.

Åtminstone var det vad som gällde på DS-skärmarna och det förr i tiden.

Saeon och falkoping gillar detta.
  3. fryguy

fryguy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    904
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 4
    @falkoping: Det skadar ju inte att testa, jag skulle nog störa mig rätt mycket på det också.

falkoping gillar detta.
  4. baker666

baker666 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Vet inte om det räknas som DOA. Killen i teliabutiken som jag handlade i sa att Telia hade 7dagar DOA garanti på Blade. Byte rakt av om det är något fel på den , sålänge det finns telefoner hemma såklart. Men som sagt. Pixelfel kanske inte räknas.

falkoping gillar detta.
  5. falkoping

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ska in och kolla med Telia imorgon! Lämnar svar imorgon

6. sir_honk

sir_honk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Fick ny dikekt efter två veckor, dock bara använd i en. Inte pixelfel dock, totaldöd. Plus fyra andra fel innan den totaldog. Riktig Måndagsex. Har två, den andra funkar klockrent.

7. falkoping

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Fick den utbytt. 7 dagars garanti. :)

8. Fegge86

Fegge86 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    iPhone 13 pro max
    Platta:
    iPad 10.1 5:e generationen
    Min skickade dom på service trots att man va inne inom 7 dagar och dom gjorde en DOA.

9. Obe

Obe Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har haft min Blade i en dag nu och tror det var i morse när jag tog av skyddsplasten och efter lite pillande märkte att 3 pixlar har "frusit" eller är döda vet inte riktigt, den som syns tydligast är grön/vit och 4 millimeter snett under så är den ett till fast denna har nästan en röd färg fast inte syns inte lika väl.

Och sen en längst ner till höger på skärmen denna är svår att se med blotta ögat, utan uppenbarar sig bara i vissa vinklar. Det är fett drygt vad ska jag göra? Har provat med kundservice på Comviq eftersom jag beställde därifrån men har inte fått nåt vettigt svar, provade att maila också men inväntar svar.
    Hur funkar det med garantier etc? Är dom såpass generösa när det bara är enstaka pixlar som det är fel på. Jobbigaste är att jag inte såg pixlarna först på grund av låg ljusstyrka, plus att jag inte direkt letade efter döda pixlar det första jag gjorde. Kanske man skulle gjort. :/

10. bodoe

bodoe Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Av två köpta enheter från Telia hade den ena fel på skärmen från början. En hel rad med pixlar blev "suddiga", syntes vid uppstart då skärmen var mörkt i menyer med text (som längs randen blev suddig).
    Den andra mobilen har inga fel. Väntar på att få den första utbytt.

11. mwr

mwr Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har också en död pixel på min blade, har dock inte krävt någon ny på garantin. Hur stor är möjligheten att fler pixlar dör?

12. ambassaden

ambassaden Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    199
    Operatör:
    3, Telia

MINA ENHETER

Operatör:
    3, Telia
    Är det bara jag som aldrig, varken på tv, telefon eller dator (LCD/LED-skärmar) haft en död pixel nånstans. Jag brukar ibland tro att jag har fått en pixel har dött på telefnen, men det brukar nästan alltid vara smuts (fett) eller en repa.

Vad gör ni med era prylar? :P

Och, ja. Reklamera om det är en död pixel nånstans. Det är troligen tillverkningsfel och täcks av garantin.

13. Jani

Jani Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    57
    Operatör:
    GiffGaff

MINA ENHETER

Operatör:
    GiffGaff
    Jag har aldrig haft problem med döda pixlar heller. Jag tror att det är långt fler felfria ex än defekta som säljs.

14. Pastasallad

Pastasallad Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Upptäckte en död pixel 6 dagar efter jag köpte den hos Telia. Läste här, höjde ljusstyrkan till max och upptäckte ca 5-10 fler defekta pixlar på skärmen.

Åkte in till Telia dagen efter. De skickade in den på lagning, eftersom att de var slut på lagret och skulle förmodligen dröja till mitten av februari innan de fick in fler. Så det skulle vara det snabbaste sättet att få tillbaka telefonen. Sen noterade han att jag kommit tillbaka inom 7 dagar och att om det fortfarande var "fel" på telefonen efter lagningen skulle jag eventuellt kunna få en ny då.

15. Fegge86

Fegge86 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    iPhone 13 pro max
    Platta:
    iPad 10.1 5:e generationen
    Jag hade lämnat in min blade också pga pixelfel tog 1 månad innan jag fick tillbaka den men fick en helt ny istället, men efter att man startat den nya så hittade man döda pixlar på den också man blir ju bra less...

16. Priminima

Priminima Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus Two

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus Two
    Telefon 2:
    Nexus 4
    ROM:
    Chroma
    jag var på väg att skriva att jag inte heller har varit med om någon död pixel, men så testade jag höja ljusstyrkan till max på min blade och drog ner aviseringar (för att det skulle vara ljust) och upptäckte faktiskt en död pixel :P men den är under nedersta ikonen på startskärmen och smälter in väldigt bra i bakgrunden så jag kommer inte lämna in den för bara en pixel

Last edited: 23 januari 2011
  17. Dampwall

Dampwall Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

har också hittat en död pixel nere i vänstra hörnet men jag har hunnit roota och flasha in jellyfish har jag fakkat upp garantin?

18. tekken

tekken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    249
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL
    flasha in stock-romen så löser det sig nog, tror inte telia kan se på något sätt att du flashat till original-romen = )

19. fractaluser

fractaluser Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Något konstigt hände nog med min skärm igår. Satt på jobbet å lekte och sen åkte jäveln ner på marken med touchen neråt och landar på en ganska hård matta. Tog upp telefonen igen och då ser jag en jävla massa prickar på den. Det känns som det är touch sensorerna som visas nu, helt sjukt. Jag hade nog märkt det tidigare om dom fanns där. Ska nämna att den föll från mitt knä ner till mattan.

Tittar jag på skärmen i sol ljus eller med en svart bakgrund så ser jag ett helt mönster av prickar. Inget som är slumpmässigt utan ett mönster med 9 prickar på bredden och 16 på höjden som är utlagda över hela skärmen.

Prestanda mässigt är det väll inge fel på saken men man stör ju sig lite att se ett så kallat "grid" över hela skärmen (även om man måste titta noga för att se det). Pratade med en polare som jobbar med retur och han säger att vissa telefoner kan man just se detta. Min fråga är dock om ni kan se detta på er skärm?

Det känns ju som att man skulle ha sett detta innan man tappade den men så fort jag tog upp luren märkte jag detta. Kan typ sensorerna ha fallit ner på själva skärmen så att de har blivit tydliga eller ? Funtar om man ska iväg till en tele2 butik efter man återställt orginal rommen å se vad dom säger...

20. sekonirk

sekonirk Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har kunnat se mönstret från dag 1, inget som stör mig. Försökte visa en polare men han kunde inte ens se det när han tittade efter det.