Pixliga kontaktbilder och ofrivillig facebooksynk. Hjälp!

Diskussion i 'Hero' startad av Acharai, 9 aug 2009.

1. Acharai

Acharai Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag skaffade min Hero för några dagar sedan och jag fullkomligt älskar den. Jag har dock några saker som driver mig till vansinne. Jag har försökt i flera dagar, men jag verkar inte kunna ändra en kontaktbild efter att jag har länkat kontakten till facebook. Hur jag än gör så ändras den tillbaka till facebookbilden så fort facebook uppdateras på mobilen. Förutom en kontakt, och jag kommer inte ihåg hur jag gjorde med henne. Jag minns att det var något om att koppla bort facebooklänken för att sedan koppla tillbaka, men då utan att klicka i vare sig bild eller födelsedag. Men detta har jag gjort med en bunt andra kontakter, och där fungerade det inte. Det är ett litet problem, men det gör mig galen. Jag vill ha de bilder jag tagit på mina vänner, och samtidigt få information om deras statusuppdateringar, men just nu verkar det galet svårt att åstadkomma.

Ett annat problem kopplat till kontaktbilder är hur pixliga de blir när man faktiskt ringer någon. Jag har provat med riktigt stora bilder, men det hjälper inte. Kontaktbilder som är bredare än 600 pixlar blir fortfarande små och pixliga när jag ringer. Återigen ett fånigt problem, men det stör mitt helhetsintryck av telefonen.

Är det någon som upplever samma sak, eller är det bara mitt exemplar som är buggigt? Har någon lyckats lösa det här, eller har tips på hur jag ska göra? Jag har sökt efter båda problemen, både här i forumet och på nätet, men inte hittat något som kan lösa dem.

Utöver dessa petitesser är jag helt förälskad i Heron. Det är min första androidtelefon, eller för den delen smartphone överhuvudtaget, och man kan väl säga att jag är lite frälst.

2. Voynich

Voynich Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Samma problem med Desire

Jag har precis det här problemet på min HTC Desire. :mad: Det är sjukt irriterande eftersom snygga kontaktbilder faktiskt gör det betydligt trevligare att bläddra bland kontakterna. Hur kan jag få en bild från telefonens fotoalbum att "fastna" som kontaktbild?