Platsbanken app?

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av Simonarvestrand, 15 jul 2010.

1. Simonarvestrand

Simonarvestrand Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag började kika lite och kunde inte hitta någon som gjort nån app med platsbanken.nu vore ju fint att kunna kika vilka nya jobb som kommit in och söka efter nya jobb.
    Jag känner att mina programmeringskunskaper i android världen inte räcker till så jag tänkte bara tipsa nån ifall en sån app är möjlig att skapa.

Själv programmerar jag till 98% plc har märkt att det är väldigt svårt att vända om tänket till java och sånt.

2. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

För att få igång tråden så borde det vara bra att få mer info om man får använda deras data eller ej.

Vet du något om det? Tror ingen utvecklare vill lägga ned tid, för att sedan upptäcka att man inte kan släppa appen pga juridiska problem.

3. Simonarvestrand

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vet inget om de faktiskt men jag ska kika lite ta och skicka ett mail till dom.
    kan ju vara så att dom har intresse av att ha en sådan app själva.

Vad behövs mer för info för att så enkelt som möjligt kunna skapa en sådan applikation.
    vill själv lära mig att utveckla denna typ av applikationer för andra intressen.

Last edited: 15 jul 2010
  4. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Det skulle vara bra om de hade ett API, typ webservices, xml, eller liknande, eller iaf något som beskrev hur man skickar iväg en sökning mot deras sajt.

Testade att göra en sökning via deras "formulär". Stockholm, utan krav på erfarenhet ser då ut som här om man bara kollar på url:en:

Kod:
    http://www.arbetsformedlingen.se/platsbanken?url=-123388378/
    Standard/DetaljeradSokning/DetaljeradSokning.asp
    x%3Fq%3Ds(!ek()ga(*a(l(1)ld(199))))c(E42C3FF5)%26ps%3Disr(True)
    FI(3)&sv.url=12.237ec53d11d47b612d78000171
    Vet inte om de även postar annat data, men url:en ser ju helt galen ut. Inte direkt något man kan chansa sig fram till.

5. Simonarvestrand

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har skickat ett mail till dom med lite frågor så får vi se om nån nappar sen om det blir grönt

6. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Jag föreslog detta för väldigt länge sedan, när jag såg att de hade rss. Eftersom jag inte kan något om programmering så vet jag inte om det kan vara till någon hjälp, men jag tänkte att det kan vara ett sätt att få nya annonser som är intressanta, om man kan filtrera alltså.

7. arono

arono Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har skapat ett filter på deras där jag sorterar ut allt som kräver utbildning, inte i sthlm etc och så kommer det som en självuppdaterande rss-feed, som det redan finns program som stödjer för android.

Men visst det kan finnas nåt som bara en dedikerad app kan ge

8. Simonarvestrand

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Låter iallafall som fler än jag funderar på sätt att få ut info ur platsbanken.