platsdelning

Diskussion i 'Applikationer' startad av svart, 11 sept 2014.

  1. svart

    svart Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hej!

    Jag letar efter en pålitlig platsdelningsapp som kan visa min plats för nära-och-kära när jag är ute på vägarna.
    Först körde jag "latitude", men nu kräver google att man join:ar deras sociala nätverk google+, och det vill jag inte gå med i.
    Sen hittade jag "Lokki" som funkade utmärkt, men den läggs ner nu under september:(

    Mina önskemål är:
    • att den skall kunna använda "grovpositionering" :)utan gps) för att vara strömsnål
    • att den skall uppdatera automatiskt i bakgrunden, utan att dra ur batteriet ("PiLC" drog för mycket systemresurser)
    • att jag inte tvingas gå med i ett helt socialt nätverk
    • att app:en inte vill ha massa knäppa rättigheter, tex komma åt min kamera, läsa sms odyl.
    • gärna funka tillsammans med iOS kompisar oxå

    ideer?
     
  2. goateye01

    goateye01 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2011
    Inlägg:
    891
    Mottagna gillanden:
    183
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3 Compact
    Öppna ett Gmail-konto som du enbart använder för detta ändamål så borde det bli bra!

    Google:s positionshistorik funkar faktiskt grymt bra om man accepterar bristen på exakthet. Den gör sitt i bakgrunden och stör ingen.
    Vill du ha bättre precision så drar du igång Mina Spår - det ger resultat även när du kollar på https://maps.google.com/locationhistory/b/0

    Deltagandet i det sociala nätverket är lika med noll.
    Du har ju redan en Android så det är ju redan kört om man säger så.
    Det blir inget ytterligare krav på deltagande i Google+ bara för att du aktiverar positionshistorik
     
    Last edited: 12 sept 2014