Platt liggande Hjälte ger problem med T-bord?

Diskussion i 'Hero' startad av Bob, 27 dec 2009.

1. Bob

Bob Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tja

En sak jag upptäckt/märkt. Om jag lägger ner min hero på bordet t.ex. så funkar inte/svara inte knapptryckningar på tangentbordet där knapparna är längst med ramen riktigt bra:

P
    L
    Backspace
    Enter/Ny rad
    Q
    A
    Shift
    Minimera T-bordet

Fler som märkt? OBS! Detta gäller i "vertikalt/stående" läge. Horisontelt funkar bra.

2. baseic

baseic Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det samma sak om du befinner dig rakt ovanför den liggande hjälten? Eller beror det helt enkelt på att vid lite vinkel så "ser" tangenterna ut att befinna sig en bit ifrån där de verkligen är?

3. Bob

Bob Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Yepp, jag tittar ovanpå också för att verifiera att jag verkligen landar på knappen.

Upplever inte du att den inte svarar på alla knapptryck längst med knapparna i listan ovan?

4. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Samma för mig, har läst om fler som klagar på detta så jag tror det är så...

5. baseic

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Låter ju inte bra det dära :/

6. Edzel

Edzel Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    3
    Telefon:
    sony xperia z3

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    sony xperia z3
    Platta:
    Nexus 7
    har samma problem

Det är ingen bugg det är en feature

7. Thiesen

Thiesen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Detta är en gammal issue som beror på att skärmen inte blir korrekt jordad ute vid kanterna... höljet hjälper till med jordningen...

Och nu kommer nån med en ajFån säga att det funkar utmärkt att lägga telefonen ner och köra utan att hålla i höljet... jag har sett diskussionen förr så jag vet... fråga HTC vad som har gjort för jag har ingen aning...

8. Farmfield

Farmfield Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Iphone är ju rund bak så där fungerar det garanterat inte - fast av helt andra skäl, hehe...

Har själv testat nu och har inga problem med någon av mina hjältar - fast jag kör AOSP på den ena och HERO21 på den andra, om det nu gör skillnad...

9. Thiesen

Thiesen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Och jag vet inte vilket virtuellt tangentbord som används i nån av dom rommarna... men om du kör tangentbordet i porträttläge och sen lägger telefonen på bordet UTAN att vidröra metallhöljet och försöker trycka på nån utav knapparna nära skärmens kanter så kommer inte telefonen att registrera några knapptryckningar eftersom inte tillräckligt många ledningsbanor blir slutna för att kunna skicka en signal till skärminterfacet... i samma ögonblick som du vidrör metallhöjet så sluts kretsen och det funkar igen...

Med den information du bidrog med så börjar jag undra om ifall det är ett hårdvarufel eller om det kanske kan vara ett mjukvarufel? Kanske att HTC har lagt in nån form av sanitycheck i de situationer där det är för få ledningar för att sluta kretsen? Min hjärna gick in i theory-mode...

10. amc0

amc0 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har inga som helst problem med detta. Varför inte bara testa och kalibrera om tangentbordet?

11. baseic

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har testat nu med, inga som helst problem här, lika känslig som alltid. Verkar som om jordningen är sämre på vissa ex enbart?

12. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Detta är ett väldokumenterat problem med såväl Hero som Magic och Dream. Det är något med HTC:s skärmar som trilskas under vissa yttre förhållanden.

Inte alla märker av det då det sannolikt har med underlaget och statisk elektricitet etc att göra. Har du inte rätt (eller fel snarare) typ av underlag, vilket inte är laddat med tillräckligt mycket statisk elektricitet så kommer du inte märka av problemet. Därtill kan man gissa att torr luft med mycket statisk laddning kan göra problemet värre.

13. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Jag testade nu och har inga problem alls. Det har skrivits om detta tidigare och jag vill minnas att jag testade då och upplevde samma problem. Jag har sen dess konverterat till MoDaCo-sekten så det kan vara en bugg i originalromen.

14. Farmfield

Farmfield Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Jag uppfattar tangenterna i absolut nederkant, space, retur o.s.v, något okänsligare när telefonen ligger platt på rygg utan annan beröring än på skärmen, men det är rätt marginellt... Och jag kör Scandinavian Keyboard på HERO21 och std. Android på AOSP...

15. baseic

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tror inte min skinnfåtölj är så värst jordad, så tror fortfarande att det rör sig om vissa exemplar. Sen om det är min som är en minoritet eller tvärt om vågar jag inte svara på, det enda jag kan stå för är att min inte lider av detta problem alls

16. trasig

trasig Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

min skärm verkar inte funka alls när den ligger ner.. men så fort man sätter ett finger på metall kanten så fungerar det alldeles utmärkt ;) kör modaco.. så nog inte software.

17. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Tycker att det känns som att det helt klart är hårdvarurelaterat & olika på olika exemplar... Min fungerar liggande på bord men är svår i kanterna av skärmen, går dock.