Platta-7'-9' tum, vilken?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Suny7, 16 mar 2013.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Suny7

Suny7 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Chenare, söker efter en platta med storleken på ca 7 till 8 tum, stabil processor samt 3g.

Har tittat lite på Galaxy tab2 7.0 o Nexus 7 , finns något bättre? Om inte, galaxy tab eller Nexus 7?

2. John-Erik

John-Erik Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    De två mest stabila tycker jag är Nexus 7 och Samsung tab 7.7. Sen tycker jag Huawei mediapad är helt värd att åtminstone titta över. Användarmässigt så är de väldigt lika. Nexus 7 har dock inte plats för MicroSD eller HDMI. Det har de andra två. Huawei kanske inte låter så häftig. Men deras 7tum-platta är en riktig krigare och ser faktiskt snygg ut. Lika bra upplösning som Nexus och klarar av att spela upp 720p med stock videospelare. Skulle definitivt välja den framför Samsung Galaxy tab 2 7tum.

Nexus 7 har mjukvaran på sin starka sida och av mig att döma mycket snabb och pålitlig.

Visade sig att jag Tapatalkade via min Samsung Galaxy

Suny7 gillar detta.
  3. Suny7

Suny7 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tackar, ska definitivt ta en titt på Huawei :)

4. Avicii

Avicii Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Har en helt ny Nexus 7 32GB till salu. Ett smartcover ingår.

5. Flagellant

Flagellant Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Lånar den här aktuella tråden:

Vill ha en platta. Ska uteslutande användas som GPS och ebookläsare. 7 tum helst, upp till 9 acceptabelt.

Prio: batteritid, bra skärm, bra byggkvalitet. Allt annat oväsentligt.

Det verkar ju som om Nexus 7, Galaxy Tab 7 och den här Huawei:n är det vettigaste alternativen? Jag oroas mig lite för kvalitén på Nexus 7 - blocket flödar ju över av folk som vill sälja sina. Är Galaxy Tab ett bättre val? Fast å andra sidan är ju tabbens upplösning rätt kass om man vill läsa böcker på den...

Är det någon som har använt sin platta på likande sätt och kan bidra med synpunkter?

6. John-Erik

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Som jag sa skulle jag välja Nexus 7 eller Huawei alla dagar i veckan framför Galaxy tab 2 7inch.

Varför många säljer den på blocket är nog att det faktiskt finns många i omlopp och att den är bra och leder till mycket impulsköp. Aldrig har man fått sån bra platta som är honom de flestas prispreferenser. Teknikintresserade köper och byter gärna upp sig eller bara köper för mycket när de kanske redan har saker.

Två aspekter för dig då som nu lånar tråden. Byggkvaliteten skiljer sig. Huawei har aluminiumchassi och känns redigare, och är typ 20% tyngre än Nexus 7. Nexus 7 har däremot ett gummibakstycke som jag tycker verkligen har sin fördel. Mycket bra grepp får man om man vill läsa.

Tror att Nexus har typ 9h batteritid skulle jag säga om man tittar på film hela tiden. Huawei kanske har 7. Har haft båda. Där får du prioritera. Har ställt de lite mot varandra ovan.

E du osäker på storlek kan Galaxy tab 7.7 vara ett alternativ för sig.

Flagellant gillar detta.
  7. Flagellant

Flagellant Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Det var ett redigt svar det. Har tittat efter Huawei:n men den verkar bara säljas via rätt trista webshoppar om man får tro prisjakt. Då lutar det nog åt en Nexus 7:a - batteritid och greppvänlighet är a och o för min användning. Tack ska du ha!

8. John-Erik

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Jag tror du blir mycket nöjd!

Trådstatus: