Platta för att rita med

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Rödlöken, 26 jun 2016.

1. Rödlöken

Rödlöken Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Är på jakt efter en surfplatta som duger gott att skissa/rita/illustrera i, gärna Android :innocent:. Har snöat in på samsung Note PRO 12.2", men denna verkar ju inte finnas tillgänglig länge..
    Så tips tas gärna emot, helst inte mindre än 12" skärm...

Last edited: 26 jun 2016
  2. Sallis

Sallis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

iPad Pro och Surface Pro 4 är det jag skulle rekommendera för skisser och illustration. Jag vet att du är ute efter android, men så vitt jag vet saknas det en motsvarighet som matchar SP4 och iPP's pennor.
    Skulle personligen ta iPad Pro om det bara handlar om skissa, enklare att köra på ett mobilt OS isåfall än äkta windows :)

Rödlöken och bernard gillar detta.
  3. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 768
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag är inne på samma linje. Mig veterligen erbjuder ingen Android-enhet något motsvarande i dagsläget, vilket förstås är riktigt trist.

Det handlar ju delvis om själva pennan men också delvis om att digitizern/touchdelen skall vara anpassad för pennor/fungera på samma vis som ex. en Wacom-platta. De är betydligt mer exakta och dessutom tryckkänsliga vid användning av penna än en vanlig kapacitiv touchscreen.

Note Pro 12.1" är från 2014, så hårdvaran kan nog inte riktigt konkurrera om du trots allt skulle få fatt i en sådan.

Sallis och Rödlöken gillar detta.
  4. Rödlöken

Rödlöken Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Tack hörrni! [emoji3] Skulle gissa på att det slutar med en surface... Har fått för mig att det är enklare att hantera(ex. flytta) filer mellan den och min Samsung s6a, än ipad och s6an?

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk