Plattar bootar hela tiden till ODIN

Diskussion i 'Samsung' startad av AndroidDude, 12 augusti 2012.

1. AndroidDude

AndroidDude Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, har varit borta en dag, och när jag kommer hem och ska använda plattan så är den död, laddar den och när den laddat färdigt så när jag sätter igång plattan så bootar direkt till Odin läget.

Innan den hamnar där så kommer det upp tiotal rader med röd text och massa felmeddelanden.

Har prövat flasha om den med Odin i datorn, men Odin fail:ar hela tiden. Och jag kan inte stänga av plattan, för varje gång jag slår av den, så slår den på sig själv igen och bootar in i Odin.

Håller jag nere powernappen och volymner knappen så kommer jag till menyn där jag väljer mellan Odin och "det andra läget", men det funkar bara att välja Odin.

Tyvärr hinner jag inte skriva av felmeddelanden, men står något om partitionfailed etc etc.

Så är min platta körd?

För övrigt har jag inte flashat om den, utan den kör enbart stock rom.

2. Silvercliff

Silvercliff Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Usch, jobbigt läge.
    Om det är så att felmeddelandena är viktiga så kanske du kan filma dom med din mobilkamera?

3. AndroidDude

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lyckades ta en bild på felmeddelandena.

Har varit i kontakt med Telia, det var av dom jag köpte plattan, så tydligen har jag 24 månaders garanti på den. Så i veckan ska jag in till en Telia butik och visa upp den.

4. MatDiggy

MatDiggy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Kan du komma till recovery på något vis? Om du kan ta dig dit kan du i värsta fall mounta plattan via usb så du får upp den i din dator och partitionera din ext-part.

Vad händer om du gör en hard reset, dvs håller in power appen i tio sek och låter plattan reboota?

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

5. AndroidDude

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan tyvärr inte komma in i recovery mode. Utan det enda som kommer till är just Odin menyn. Och håller jag inne powerknappen i 10s så får jag fortfarande felmeddelanden och sedan kommer till Odin.

6. Bjarne

Bjarne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

Jag måste bara fråga vad du menar med Odinläget? Det finns två mig veterligen, recovery och download, och det är det senare du bla anv ifall du skall flasha in någonting med Odin. Och du verkar ju ha försökt flasha någon rom med Odin, kan du berätta mer om det så kanske det går lättare att hjälpa till att se vad som gått fel.

Skickat från min GT-P7500 via Tapatalk 2

7. marcusorwen

marcusorwen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Nexus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Nexus 6
    ROM:
    Stock 7.0
    Info:
    Launcher: Google Now
    Telefon 2:
    Nexus 4
    ROM:
    CM 12.1 & Stock 5.0.1 (Rootad)
    Info:
    Launcher: Yahoo Aviate
    Telefon 3:
    Xperia Play
    ROM:
    2.3.7 (Rootad)
    Info:
    Används som väckarklocka
    Platta:
    xperia tablet z
    ROM:
    Stock 5.0.2
    Info:
    Launcher: stock
    Om du nu kommer in i ODIN mode så kan du ju flasha in 4.0.4 från UK (eller italienska om du har 3g) via odin. eller den är helt låst och känns inte av när du kopplar den i datorn?

8. AndroidDude

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är download läget som jag hela tiden hamnar i.
    Och jo om jag kopplar in den i datorn så känner Odin programvaran igen den, men precis när den ska börja flasha så failar den, och jag har några nya rader med felmeddelanden på plattan.

Så att flasha den hjälpte inte. Men visst jag prövade ju inte med någon stock mod. Så om någon kan beskriva hur jag ska gå till väga för att kunna ladda hem stock mod och flasha den så kan jag försöka.

9. AndroidDude

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Liten uppdatering
    Jag lämnade in plattan hos telia som fixade den på garantin.

Men efter att jag fått tillbaka den så är jag ganska säker på att det är någon annan ROM.
    För att aktivera skärmlås är omöjligt, oavsett vilken metod jag väljer.

Jag kan inte uppgradera plattan, försöker jag via plattan leta efter uppdatering så får jag upp ett fel om att den inte kan uppdatera. Försöker jag via Kies så säger den att min enhet inte stöds.

Så planen är väl att flasha den själv med någon ROM. Så är det någon som kan rekomendera en bra som fungerar för 3G varianten? Samt någon guide till hur man gör.

Förresten säger kies att min inbyggda programvara heter PDA:LB1/PHONE:KL4/CSC:LB1 (NSE). Det säger inte mig så mycket man kansker andra. Det är Honeycomb 3.2 i den.

Och vid uppstarten av plattan visas ett hänglås, det fanns inte tidigare heller.