Plattor med Adreno 320 eller Tegra 4, när?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Aegd, 17 nov 2012.

1. Aegd

Aegd Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Har ni någon konkret information om när vi kan få se plattor med Adreno 320 eller Tegra 4? Har sökt runt på nätet men bara hittat en artikel om en "developer" platta med adreno 320. Padfone 2 har jag uppfattat kör adreno 320, men den känns mer som någon typ av monstrositet som inte borde få existera.

Har just nu en Tegra 2 platta (sony tablet s, som jag köpte för ett vrakpris på 1500:- :) och känner inte riktigt att det i dagsläget är värt att lägga ut en massa pengar på en Tegra 3 enhet när adreno 320 och Tegra 4 kommer bli så sjukt mycket snabbare.

2. AKERSKUUUG

AKERSKUUUG Adult Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    116
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    HTC One M8
    Telefon 3:
    Apple iPhone 6 Plus
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Det är lite äpplen och päron, eftersom Tegra 2/3/4 är hela hårdvaruplattformar (CPU, GPU etc) medan Adreno 320 är en GPU.

Tegra 4 kommer väl i Q1 2013, tror åtminstone att jag läste det någonstans. Vet dock inte om det avser plattformen i sig eller enheter med plattformen.

Jag kan inte minnas att jag på senare tid sett en surfplatta med en Snapdragon-plattform (den plattform som har Adreno-GPU), men de bör i sådana fall kunna komma ut när som helst, eftersom Snapdragon S4 Pro med Adreno 320 redan finns i flera tillgängliga enheter.

Har du funderat på Nexus 10? Annan plattform, men mycket bra prestanda.

Sent using Tapatalk

3. DroopySWE

DroopySWE Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Gissar på till sommaren.

4. monty

monty Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER