Problem: Play Butik fungerar inte, kan inte uppdatera en ända app/nya Sense 5

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av MikeDropIt, 19 okt 2013.

1. MikeDropIt

MikeDropIt Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Tjena!

I snart 4 månader så har jag levt med en icke fungerande Play Store/Butik. Varje gång jag trycker på appen för att öppna den så kommer jag fram på Play Butik. Jag får en ruta där det står "laddas" och 5 sekunder efter så stängs appen ner. Jag kan inte uppdatera någon app (mobilen varnar mig hela tiden om att jag har 77 appar att uppdatera) och jag kan heller inte uppdatera mobilen till Sense 5. Samma sak händer när jag försöker uppdatera med Sense 5. När rutan "Kontrollera förloppet i meddelandelistan" så tar det slut där, inget händer. Jag ser ingenting i meddelandelistan och märker ingenting i mobilen. Vad fan ska jag göra? Hur länge kan man ha mobilen o-uppdaterad innan något dåligt händer? (om det nu är möjligt) Behöver hjälp snarast. Tack! :)

2. slibit

slibit Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    458

MINA ENHETER

Testat att rensa cachen i Play Store?

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 4

3. Ior

Ior Adult Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Tror inte att något dåligt händer direkt. Dock har jag själv blivit varnad av FB-appen att jag måste uppdatera den annars skulle det inte längre funka att logga in :ehm: Enda anledningen till varför jag till slut gick med på att godkänna FB's galna behörigheter i den senaste uppdateringen.

4. xilver

xilver Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Låter som någon google tjänst har blivit inaktiverad. Gå in på inställningar-appar och välj att den ska visa alla appar och inte endast hämtade. Oftast brukar inaktivera de appar hamna längst ner i listan annars får du gå igenom hela. Det står inaktiverad till höger på samma rad som appens namn. Klicka sedan på appen som är inaktiverad och välj aktivera. Hoppas jag var tydlig. Lycka till!

Sent from my C6903 using Tapatalk

5. MikeDropIt

MikeDropIt Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Yes, det funkade! Tack så mycket! :D
    Nu har jag försökt att ladda ner Sense 5 uppdateringen. Den trillar nu ner i meddelandelistan, men inget händer med den. Det står (pausad) och anledningen är för att jag inte har internetuppkopling eller WiFi, vilket jag har. Mitt internet är felfritt och har även testat med en fullt fungerande WiFi uppkoppling. Inget händer :/ Samma sak med resten av apparna. Jag kommer äntligen in på Play Store/Butik, men alla appar stannar på (pausad) hela tiden. Vad är felet nu?

6. xilver

xilver Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det fortfarande problem? Testat att bara starta om telefonen? Skicka gärna en skärmdump

Sent from my C6903 using Tapatalk