Problem: Play Music spelar inte vissa filer

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av smaaland, 30 nov 2013.

  1. smaaland

    smaaland Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag har precis lagt in all musik som jag hade på min Nexus S (mp3-filer) på ett SD-kort och stoppat i min SIII:a. Dock så vägrar Play Music spela vissa av filerna som jag vet fungerade på min Nexus S (i just Play Music). Jag får felmeddelandet "Music Playback error. Couldn't play the track that you requested".

    Jag har testat att tömma cachen, rensa data, flytta testfilen till interna minnet samt starta om telefonen, men iget har hjälpt hittills. Testfilen går dock alldeles utmärkt att spela upp i t.ex. VLC.

    Någon som har några idéer (förutom att byta till en annan musikspelare)? Kan det vara nåt skumt codec som saknas på SIII:an?

    Tacksam för svar
     
  2. vulfgar

    vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 564
    Mottagna gillanden:
    229
    Telefon:
    OP 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Jag har aldrig använt den medföljande musikspelaren på s3:an, kör alltid med poweramp och där är det aldrig några problem. Det kan dock strula med vissa låtar med vissa spelare, det är vanligt att inbyggda spelare saknar vissa filformat, tex .flac.

    Bitrate kan spöka, alla spelare klarar inte variabel bitrate eller om den är ovanligt hög. Enklast är nog att kolla med en annan spelare. Har också varit med om att det saknats uppgift i mp3-filen om låtens speltid och då har det också varit problem med vissa spelare.
     
  3. smaaland

    smaaland Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jo, men det skumma här är ju att exakt samma fil funkar i samma app på min andra telefon..
     
  4. vulfgar

    vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 564
    Mottagna gillanden:
    229
    Telefon:
    OP 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Aha, det är samma app. Då är det lite lurigare. Kan något ha gått fel i filöverföringen? Kolla genom att jämför md5sum på filerna som strular.

    Edit: Kanske något som stör, typ "relaterad sida" som samtidigt försöker starta den s3:ans egna spelare?
     
    Last edited: 1 dec 2013