Problem: Play store misslyckade uppdateringar

Diskussion i 'Google Play' startad av slobodan87, 26 sept 2024.

1. slobodan87

slobodan87 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Sen en vecka tillbaka ungefär så har jag problem med att uppdatera appar via Playstore. Har en Samsung S24
    Apparna laddas ner och installationen påbörjas men efter en stund kommer felmeddelande upp att uppdatering misslyckades. Detta händer på flertalet appar och i skrivande stund har jag ett tiotal appar som står med status Misslyckad uppdatering. Bifogar bild.

Har testat rensa cache till en rad olika tjänster bla själva Playstore och nerladdningshanteraren. Ingen framgång

Även provat att avinstallera vissa appar helt för att sen installera dem igen vilket bara resulterar i att jag inte kan använda appen alls när den sen fastnar i installationen.

Fick även en Samsung uppdatering igår men inte heller den löste problemet.

Snart väntar bara fabriksåteratällning och de undviker jag gärna

Bifogade filer:

2. Klurre

Klurre Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    853

MINA ENHETER

Jo samma hos mig förut men med wifi. Med mobildata fungerade det men nu fungerar det hemma hos mig.

3. slobodan87

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Ingen skillnad för mig om jag kör Wifi eller mobildata tyvärr. Har två simkort med data och ingen av dem ger bättre resultat

Klurre gillar detta.
  4. MooseKing

MooseKing Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5
    Jag har exakt samma problem med min S24 Slobodan87, måste vara en Samsunggrej. Att avinstallera apparna och installera dem igen funkar men det pallar man ju inte göra på alla appar. Inget "standardtips" fungerar.

5. slobodan87

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Okej! Skönt att höra att man inte är ensam. Tyvärr funkar inte ominstallation för mig. Däremot får jag känslan av att vissa appar "slinker igenom" när man testar uppdatera några gånger

6. MooseKing

MooseKing Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5
    Hej! Nu hittade jag en lösning! Det är Play stores scanning av apparna som misslyckas. Gå in under inställningar>säkerhet och sekretess>appsäkerhet >appskydd och tryck på de tre prickarna uppe till höger. Där inne stänger du av "autosök vid appinstallation". Sen funkar det!

zikkan, milky81, 1newbie och 2 andra gillar detta.
  7. slobodan87

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Fasiken va bra! De funkar! Stort stort tack!

Kristy och MooseKing gillar detta.
  8. 1newbie

1newbie Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    112
    Tackar!
    Hoppas Google löser problemet. Känns sisådär att behöva stänga av skanningen. Dock skönt med en väg runt.
    Jag har felanmält. Samma problem på jobbmobilen S22 med dubbla SIM

9. zikkan

zikkan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Med stor tacksamhet hittade jag till slut den här tråden.... :)
    Efter senaste uppdateringen av luren så blev det väldigt tjurigt att uppdatera apparna i telefonen. Jag fick försöka flera gånger på varje app och till slut var det några appar som var omöjliga att uppdatera (bl a Freja och Easypark).

Jag rensade cache och minne på både apparna och Play Store/Play Services och omstarter... Men inget hjälpte. Jag avinstallerade EasyPark och kunde sedan inte installera den igen... :mad:

MEN!! :) Jag stängde av "autosök vid appinstallation" och kunde sedan uppdatera och installlera apparna. Nu harr jag slagit på autosök igen för att se om det var just dessa versionerna av apparna som hade problem eller om det fortsätter vid nästa uppdatering... "Spännande"... o_O

Mvh
    zikkan

Klurre och Kristy gillar detta.