playlists, musikorganiserande

Diskussion i 'Allmänt' startad av iphone_user, 6 dec 2011.

1. iphone_user

iphone_user Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hmm, har sökt i forumet och egentligen inte hittat något tillfredsställande svar.

Dessutom är de flesta gamla trådar och mycket har säkert hänt sen dess.

Så min fråga är hur man på lättast sätt organiserar sin musik mellan lur och dator (i detta fallet mac).

Jag har musik i itunes (spellistor) som jag lagt ner möda på att lägga i just spellistor. Om jag exporterar en spellista för att kasta över på luren så får jag bara en spellista. Exporterar jag låtarna så får jag bara låtarna...
    Om jag gör båda stegen så får jag en spellista som inte innehåller rätt sökväg till låtarna i spellistan (det står ju datorns sökvägar) och då sorterar luren låtarna i alfabetsordning, vilket suger.
    Visst kan man söka efter strängar (sökvägar) i spellistan och ta bort men det känns lite omständligt.

Tips hade varit trevligt.

2. iphone_user

iphone_user Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har testat lite olika grejer nu och detta är mina tankar...

Har testat winamp, poweramp, playerpro.
    Ingen av dom gör vad jag vill... vilket är att lista mapparna och spela spellistan som finns i mappen. Antingen listar dom mapparna och filerna spelas i bokstavsordning eller så måste man visa vyn spellistor. Problemet är att en del mappar har inga spellistor eftersom filerna är döpta med nummer och inte behöver spellista. Och en del spellistor är dessutom döpta med konstiga namn ibland. Dessutom vill jag inte ha 4 spellistor med samma artist (olika album) listade. (smidigare att välja i mappvyn om jag vet att jag vill lyssna på just den artisten.

Verkar ju helknäppt att inte läsa en spellista om den finns i mappen som första val och sedan spela i bokstavsordning som andraval.
    Förstår inte hur andra gör för att få en bra ordning på sin musik.