Hej kära droids. Hoppas några av er har PS3/någon annan spelkonsoll och kan hjälpa mig med detta. Igår fick min tjej ett psykbryt och kastade min vita original PS3-kontroll på golvet. Nu är L2-knappen förstörd. Den funkar, men man måste ständigt "dra upp" den igen efter man tryckt en gång. Min garanti gick ut för 1 månad sen :facepalm: och jag pallar inte be henne om en ny, för den funkar som sagt och jag hade inte slängt den om jag fick en ny av henne. Vilket känns lite "fel." Jag har ingen aning om vad det kan ha blivit för fel, och undrar nu om man kan fixa det på något sätt? Om det inte går får jag bara be henne om en ny. Och en till sak, har någon av er använt sån här modifikation till era kontrollers? Och i så fall, hur går man tillväga? http://www.ebay.com/itm/White-Contr...K_Controllers_Attachments&hash=item3f1e2059ad EDIT: Skulle en external trigger funka eller hade jag ändå behövt dra upp knappjäveln igen? http://www.ebay.com/itm/PS3-Control...K_Controllers_Attachments&hash=item416559b500
Skruva isär kontrollen och skruva ihop den igen, har fungerat varje gång. Men när du skruvat isär den så kolla så att själva "knappen" under plastknappen är ok. En extern trigger trycker ju bara på din befintliga knapp, så om din knapp inte är ok så ändras ju inget. Vadå be bruden om en ny!? Går du i andra klass? Shit happens, verkar lite smådrygt att be bruden om en ny. Om det nu inte var så att hon ville pajja den för att du hellre satt klistrad vid din Ps3;a än att vara med henne. Eller förresten, det gör ju bara saken ännu sämre. Eller så kanske du vill bli dumpad? Det ska ju vara ganska allvarligt om man som snubbe ska kräva pengar av sin brud för något liknande. Men men vad vet jag, kanske har med åldern att göra.
Haha okej. För det första är jag ingen snubbe, och för det andra satt jag inte vid PS3an när hon blev sur, kontrollern var bara på fel plats i fel tid. Men tack för hjälpen, aggro.
Sorry! Menade inte att verka aggro. Grejer flög av outgrundliga anledningar, ok, jag kan se det som ett skäl till ersättning, även om det handlat om en "snubbe". Saker som befinner sig på fel plats vid fel tid är vi fler som råkat ut för. Hoppas det går bra vid felsökningen. Och den där knappsatsen du länkade till (med vita knappar) innehåller vad jag kan se inte R och L knappar. Lite OT Tänk om Ebay funnits när man satt och nötte ut NES kontroller 1986! Kommer inte ihåg vad de kostade men de var jäkligt dyra. Sen kom denna; med steglös turbo; Spelandet togs till nya höjder, utan blåsor på tummarna.
Extern trigger är bara en liten plastbit föredetta XBOX-spelare sätter på R2 och L2 för att "fingrarna glider av knapparna " så dem hjälper inte för fem öre. Din bästa chans är nog att skruva isär den. Kan va en liten fjäder som gått sönder som gör att knappen inte hoppar ut igen.
Jag ska åka och köpa skruvmejsel till kontrollen nästa vecka, sen får vi se vad som händer. Hoppas det löser sig med det. Jag har sagt åt henne att hon får stå för kostnaderna om det inte hjälper att skruva isär den, och det är okej med henne. Dock tänker jag inte be henne köpa en ny för 600 kr, utan då kanske en "fake" eller begagnad för en billigare peng, eftersom den trasiga kontrollen ändå fungerar som den ska utöver L2 knappen.
TS: Det låter ju som att det är någon bit utav plasten som har spruckit, din bästa chans att fixa problemet på egen hand är ju att skruva isär kontrollen och se om du kan åtgärda det. Jag kan lova dig att du inte kommer kunna spel spelen där du ständigt måste använda dig utav L2-knappen, så säg till din tjej att hennes "psykbryt" kostade dig en handkontroll. Säg att du ska ha en ny kontroll och att hon kan få den gamla.
Är det bara jag som känner att hon borde köpa en ny till dig om den inte funkar att fixa? Ingen skitmodell men en likadan. En sak är ju om man av misstag tappar kontrollen, välter en vas eller liknande. Olycksfall händer. Men skulle min kompis eller tjej fått ett psykbryt och med vilje kastat en av mina PS3-kontroller så att den gick sönder hade jag lätt förväntat mig att bli ersatt. Lite samma sak om jag förstår något hemma hos någon annan. Självklart vill man väl göra rätt för sig?
Tycker jag också. Rätt ska vara rätt hur trivialt det än må vara. Man förstör inte medvetet för någon annan utan att göra rätt för sig.
Kära herrar. En uppdatering. Jag skruvade isär kontrollen idag och såg att hela plastbiten som L1 och L2 sitter i är sned. Jag tror det är problemet, och jag vet inte hur man fixar detta. Jag försökte böja tillbaka den men den satt som sten. Det var det enda jag såg som skilde sig från R-sidan. Tips? I vilket fall så ska hon skall betala en ny original åt mig. En svart visserligen, men den var billigare än de andra färgerna. Det får duga!
När du tagit isär kontrollen så sitter den delen som ett "stöd" mellan fyrvägskorset, (alltså den stryrplattan längst till VÄNSTER på kontrollen) och själva skalet. Den ser rill att hålla den på rätt plats ovanför själva "paden" som styrplattan trycker på. Sitter just nu med en liten Defy och skriver. Kan förklara lite bättre med en bild lite senare.
http://www.youtube.com/watch?v=-1ndPbM6VGY Kolla på denna, 7:10 in i videon så ser du var den ska vara!