Fråga: Playstore - uppdateringar

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av darkly, 22 jan 2013.

1. darkly

darkly Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Detta kanske är något jag fått för mig men då man uppdaterar en del saker på Play så börjar den ladda och vips så installerar den mitt i nerladdningsraden någonstans i mitten.
    Ett par dagar senare så är samma appar aktuella att uppdatera igen med samma punkter under Nyheter.
    Känns som att själva uppdateringen alltså inte går helt klart.

Är det någon bugg eller inbillar jag mig ?

2. Satoki

Satoki Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    94
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Platta:
    Ipad Pro
    Samma sak händer för mig. Min teori är att detta har och göra med den ändring som infördes i Jelly Bean där telefonen inte längre behöver ladda ner hela appen en gång till när man ska uppdatera som den gjorde förr. Med Jelly Bean så laddas bara de nya delarna av appen ner och appliceras till de delar som redan finns i din telefon.

Bara min teori dock, inget jag är säker på :P

3. Jag drar också den slutsats som Satoki drar, då jag upplever precis samma sak.
    Tror att utvecklare inte är så noga med att skriva ut changes i småuppdateringarna och det är därför det ser ut som man laddar ner samma uppdatering flera gånger.

4. darkly

darkly Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Okej det är ju en teori. Men t.ex Facebook uppdateras ju mer sällan, men även där har jag fått ny efter cirka 3 dagar. Och det laddas kanske 1/3 sedan installeras det. Känns otroligt märkligt.
    Ja det kan ju vara så och då är ju allt som det ska men tänket känns lite märkligt då man blir förvirrad och frågande ifall man gör samma update flera ggr.

Och autoupdate vill man ju inte köra då man vill veta nyheterna i apparna.

Last edited: 24 jan 2013