Plex

Diskussion i 'Applikationer' startad av apache54, 19 dec 2013.

  1. apache54

    apache54 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    296
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Skulle någon vilja ta sig tid att förklara appen plex för mig som inte riktigt förstår.... Jag har laddat ner denna och betalat 32 kronor som den kosttade men förstår nu inte riktigt hur jag gör när jag öppnade den direkt från butiken fick jag genast chansen att skapa ett nytt konto, vilket jag försökte men jag fick error-meddelandet att mailen redan var använd så då tänkte jag -" jag kanske redan är registrerad men har glömt bort att jag gjort det" så jag försökte logga in me de uppgifter jag trodde det va o fick inget felmeddelande men det känns inte säkert att de var rätt heller hur gör jag sen? När jag trycker på cc-symbolen o sen väljer min enhet får jag upp meddelandet "this future is only avalible for plexpass users during the prewiewperiod after that it will be avalible for everyone"

    Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
     
  2. Marooned

    Marooned Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2012
    Inlägg:
    1 252
    Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)

    Först och främst måste du ha Plex Media Server etc installerat på din dator, spelkonsoll eller liknande.

    Det med inloggningen...Är du inloggad då? Det kan du ju se i appen under din profil. Är du inte det så måste du skapa en profil (skaffa en ny mail bara, tar ju 2 min) så loggar du in med samma profil i Plex på datorn som på telefon/platta.

    Det med Plexpass och CC vet jag inte ens vad du gör. Du öppnar Plex och sedan ska ditt bibliotek osv finnas där. Förutsatt att du då som sagt installerat Plex på din dator och lagt till vilka mappar osv som ska läggas in i Plex.

    Läs mer på: http://wiki.plexapp.com/index.php/Main_Page
     
  3. drkrupp

    drkrupp Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    769
    Mottagna gillanden:
    102

    MINA ENHETER

    Det du trycker på som inte fungerar är Chromecast-stödet.

    Och du behöver inte logga in eller skapa ett konto för att spela upp saker från plexservern om du sitter på samma nätverk (wifi). Välj Skip.