Plocka ihop sin egen rom?

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av robe42, 11 jan 2011.

1. robe42

robe42 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Om man skulle ge sig in i att ta en existerande rom, samt plocka bort det man inte använder för att ersätta det med sådant man vill ha istället (appar, teman, teckensnitt, ja typ hela GUI:et med ikoner osv)...och sedan flasha in detta via clockwork, riskerar man att permbricka något om man gör bort sig totalt så att det inte går att återställa helt genom att flasha in en tidigare backup av en fungerande rom?

Väl medveten om den gigantiska meningsbyggnaden, men men måste ha svar så man har något att göra sena nätter :D

2. poipen

poipen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 385

MINA ENHETER

appar ska nog kunna funka med d flesta att byta ut. men blocka inte bort för mycket som du inte vet vad det är.

teman kan du fixa härifrån Ultimate Online Theme Kitchen å sedan byta ut d ikoner du inte vill ha, å sedan flasha temat.

om du ändrar allt i romen å du får FC så kan det va svårt att hitta felet.
    så byt ut apparna och flasha romen först sedan fixa temat.

jag vet inte om man kan byta ut teckensnitten i romen, men det finns på market en app som gör detta. mer info om detta här.

3. robe42

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Tackar tackar, det är mest aktier och liknande skräp som måste bort. Car home eller twitter är heller inte så spännande imo.

Hur är det med ev permbrick? spontant känns det idiotsäkert att göra detta om man har en fungerande nandroid backup att tillgå, men skulle kännas säkrare att ha det bekräftat från flera eller iaf någon innan man drar igång. Har trots allt en tendens att gå för långt och göra för stora projekt av saker, detta förmodligen inget undantag.

4. poipen

poipen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 385

MINA ENHETER

att ta bort appar eller byta ut/ändra ikoner tror jag inte du kan få permbrick av, det du får är nog FC.

5. gosa

gosa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    145

MINA ENHETER

I den här tråden har jag listat apps och widgets som jag tagit bort - utan märkbara problem - från HTC's Stock rom. (Tänk inte så mycket på rubriken, det är kanske främst post 2 och framåt som är av intresse för dig)

Givetvis kan det vara så att några av de apps jag tagit bort är sådana som har en "koppling" till apps som du vill behålla och därför ger just dig FC, men så här långt har jag inte upptäckt några fel med min setup, och jag har fått plats att stoppa in lite av mina "favorit-widgets" i System-partitionen på köpet...

6. robe42

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Wow, detta var exakt de svaren jag behövde på nästan samtliga frågor <3
    Fyller strax på med de frågor som fortfarande finns i den tråden :)