Plötslig bootloop på helt original Hero

Diskussion i 'Hero' startad av fcaesar, 10 jun 2010.

1. fcaesar

fcaesar Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Igår låste sig plötsligt min Hero som är helt original och orootad/oflashad. Jag tog ur batteriet och försökte starta om, något som tog ovanligt lång tid och jag kom aldrig längre än HTC-loggan. Efter en kort stund tonades ljusstyrkan ner på skärmen och telefonen startade om. Och så har det fortsatt

Jag har prövat att ladda telefonen, ta ur batteriet, köra factory reset via Home+Back+End men inget hjälper.

Och jag kan ju inte flasha om telefonen via Exe-filen från HTC:s hemsida (RUU_Hero_HTC_WWE_2.73.405.5_WWE_release_signed_NoDriver.exe) eftersom datorn inte hittar telefonen (i detta fall har jag testat att sätta telefonen i USB Fastbootläge)

Bör jag testa nåt mer eller ska jag lämna in den?

2. patts

patts Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    678
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra 512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra 512GB
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Nexus 9
    ROM:
    Stock
    Övrigt:
    Google TV Streamer 4k
    Nvidia Shield TV Pro (2015)
    Hmmm låter som du gjort i princip allt. Provat att starta upp den utan eller med ett annat minneskort? Kortet kan ju vara korrupt, fast borde ju inte göra att den går i boot-loop för det...?

3. fregor

fregor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Du borde kunna köra RUU'n från fastboot, du kan prova installera SDK'n och se om du får kontakt med telefonen när den står i fastboot genom att skriva "fastboot devices"

4. mate

mate Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Du bör prova att ta ut batteriet en längre stund.
    (Kommer inte ihåg hur länge, men prova med minst 15 minuter)

5. dvdk

dvdk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

testa ett annat simkort.

Jag hade samma problem och den funkade sedan fint med hustruns simkort, så jag skaffade ett nytt.

6. Hojte

Hojte Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

testat att starta i felsäkertläge?

Start the phone and uninstall apps in safe mode

If your phone keeps restarting, or it starts up but does not display the Home screen, a recently installed application may be causing the issue.

When this happens, try starting up your phone in safe mode. In this mode, your phone does not run any third-party applications. Safe mode allows you to start up your phone successfully so you can uninstall any applications that you have recently installed or which may be stopping your phone from starting up correctly.

To start up your phone in safe mode, press the END CALL/POWER button and hold the MENU button until your phone restarts and displays the Home Screen. You will see "Safe mode" displayed at the bottom-left side of your phone screen. When your phone is in safe mode, follow the same steps in Removing installed apps to uninstall the third-party applications.

After you finish uninstalling the applications, restart your phone and check if the issue is resolved.