Problem: Plötslig och kraftigt försämrad mottagning i lägenheten

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av skipunk, 7 maj 2012.

1. skipunk

skipunk Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Har alltid haft bra täckning i lägenheten, typ 3 pluppar. Nu helt plötsligt har jag riktigt dålig, hoppar mellan 0 och 1 pluppar, i bästa fall 2. Ibland försvinner täckningen helt och jag får symbolen som visar att jag inte är ansluten över huvudtaget...

Utomhus verkar det fungera som det ska. Har också Tre, bor i Lund. Provade att wipea hela telefonen och installera om min rom, men det hjälpte inte, typiskt. Har även sett över APN inställningarna, gav inget. Provat med Fast Dormancy av och på, ingen skillnad.

Tappade telefonen i golvet för några dagar sedan, vilket resulterade i att sd-kortet försvann, men det löste sig efter en reboot. Och hade något pajat så borde det väll ha pajat helt, eller kan antennen fått sig en kyss?

Kan det vara hårdvarurelaterat eller är den någon annan som har upplevt sämre mottagning med Tre i Lund? Eller några förslag på möjliga lösningar?

2. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    Började problemen med dålig täckning direkt efter att du tappade den så är de möjligt att något fått sig en kyss. I så fall skulle jag nog lämna in den på service.

I annat fall kan du ju be någon polare komma på besök som också har Tre för att kontrollera så inte Tre har något problem just nu i ditt område.

Funkar luren bra utomhus?

Last edited: 7 maj 2012
  3. skipunk

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Svårt att säga, den tappades på annan ort, och där upplevde jag inte att mottagningen hade förändrats mot vad jag brukar ha där. Och den funkar ju fint på andra ställen, utomhus såväl inomhus. Sitter mest och hoppas på att det bara är något knas med den masten jag är ansluten till när jag är hemma... Eller om jag ska prova ett annat modem och se om det hjälper. Fungerar det senaste ICS-modemet (Tres egna) till en GB-rom?

4. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Har tyvärr ingen aning. Kanske någon här kan ge dig ett svar.

skipunk gillar detta.
  5. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 324
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Kör GB modemet till GB romen, annars kan problem uppstå då det är lite skillnad. Vilket modem kör du idag?

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

skipunk gillar detta.
  6. skipunk

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Ok, låter vettigt.

Kör just nu NEKF2, provade NEKD5 innan idag, märkte ingen skillnad.

Den beter sig lite konstigt, innan tog jag upp telefonen och höll den stilla ett tag för jag såg att det nu var 3 pluppars mottagning, 10 sekunder senare tappade den kontakten med nätet helt! :confused:

7. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 324
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Låter inte som att det är ett problem med 3 där iaf. Ditt 'vanliga' kan däremot bero på något konstigt med 3.

Har du testat med 3 modemet och stock modem, är det samma problem med båda? Alltså modemen för Gingerbread :)

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

8. skipunk

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Ja jag började med modemet som följde med romen, osäker på vilket det är i checkrom v6 så här på rak arm. Sedan prövade jag nekd5 och nu nekf2, båda som jag har för mig är ett tre modem. Samma för alla tre.

Skriver detta utomhus inte långt från lägenheten, full täckning och bredbandskollen ger mig 3,7/0,8 mot typ 0,5/0,5 när jag gjorde testet inomhus innan.

Sjukt skumt, har någon avskärmat min lägenhet medan jag var borta förra veckan?? :confused: :-)

Edit: Nu har jag helt plötsligt full täckning i lägenheten igen, bredbandskollen gav 4,1/1,1 och allt är som det brukar. Vad i hela fridens namn är det som händer? Kan det ha varit något problem med 3g-masten som jag är ansluten till här? Hittade ingen info om driftstörningar på Tres hemsida...

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Last edited: 7 maj 2012