Problem: Plötslig problem med nätverksanslutning

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av erik2, 20 aug 2012.

1. erik2

erik2 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejhå!

Har brainstormat hela www dom senaste dagarna, känns det som iaf, på jakt efter någon lösning på min telefons plötsliga vägran att hitta nätverksanslutning eller att hålla sig kvar på den när jag väl lyckas få den att klammra sig fast vid en.

Det hela började för några dagar sedan när jag väckte telefonen att sim-kortet plötsligt hade låst sig automatiskt utan något reboot trots att telefonen hade nätverkskontakt och bra signal.
    Detta skedde i olika intervaller på cirka 1-2h, och jag antog då att det kunde ha med RR remix 3.0.4 romen att göra som jag hade flashat dagen innan. Såg då på xda forumet att liknande problem hade lösts sig genom att ta bort sim koden, vilket jag då gjorde. Men tyvärr så hjälpte det inte och jag märkte då att telefonen då och då plötsligt tappar all nätverksanslutning och inte heller kan hitta några.

Har nu flashat till olika nandroid backups, äldre versioner av RR och telefonen ligger nu på RR 2.6.1 ICS stable, men problemet återstår ännu. Har fifflat med apn inställningar, prövat ha data roaming och liknande och jag börjar känna mig smått galen atm...

Så jag vänder mig till er i hopp om hjälp!

PS. har tele2 som abonnemang och har förtillfället XXLPS som modem, har prövat byta till andra utan resultat. Sim-kortet fungerar på andra telefoner, så det är inte den som strular.

2. typ0

typ0 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Har du helt enkelt prövat med en total återställning, antingen till stock Gingerbread eller ICS? Flasha in original med Odin och se vad som händer.

Sent from my Samsung Galaxy S2.