Pocket Mode på Pixel 7?

Diskussion i 'Google Pixel 7 Pro & Pixel 7' startad av U-Nas, 11 jan 2023.

1. U-Nas

U-Nas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Tja,

För många år sedan hade jag en Google Pixel 3a. Den bästa telefon jag någonsin haft med undantag för en sak - telefonjäveln svarade på inkommande samtal i fickan precis hela tiden. Minst lika ofta bläddrade den runt bland inställningarna och kunde få för sig att slå på flight mode - helt av sig själv liggandes i byxfickan.

Detta problem visade sig vara utbrett men Google gjorde ingenting för att lösa det. En lösning var att hämta en tredjepartsapp som delvis löste problemet.

Nu är jag sugen på en Pixel 7 men absolut inte om problemet kvarstår. En googling låter mig veta att även Pixel 6 haft dessa problem.

Samtliga lurar har 'proximity sensor' men problemet var att Googles telefon-app inte använde sig av denna. Vid inkommande samtal tändes hela skärmen upp - även i fickan - och en liten, liten rörelse uppåt på skärmen besvarade samtalet.

Min fråga är alltså nu: hur beter sig Pixel 7? Tänds skärmen i fickan vid inkommande samtal? Kan någon testa detta? Om inte annat att hålla för närhetssensorn och ringa till luren och se efter. Jag vågar helt enkelt inte köpa telefonen utan att först få detta bekräftat. Stort tack för hjälpen <3

Kristy och bernard gillar detta.
  2. jnsson

jnsson Operatörsnörd Moderator

Mottagna gillanden:
    20 181
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Något pocket mode (iallafall inställning för på eller av) finns tyvärr inte på Pixel telefonerna mig veterligen

3. U-Nas

U-Nas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Okej, men det kanske finns inbyggt men att möjligheten att slå av och på inte finns. Det är egentligen mest för inkommande samtal jag vill veta ovanstående, för min Pixel 3a gick inte att tända skärmen på om man täckte för sensorn, däremot tändes som sagt skärmen lik förbannat vid inkommande samtal.

4. U-Nas

U-Nas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Ingen alls? Någon måste ju testa detta, om inkommande samtal tänder skärmen trots att sensorn är blockerad. Please ;)

5. Gorgeous

Gorgeous Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    360
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra
    Telefon 2:
    Google Pixel 7 Pro
    Platta:
    Samsung Tab S9
    Skärmen tänds inte.

katho, Kristy och U-Nas gillar detta.
  6. U-Nas

U-Nas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Detta är ljuv musik för mina öron. Tack! Det blir nog till att skaffa en 7:a snarast. Tack igen!

Kristy gillar detta.