PodCast App

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av Gerrard, 22 november 2010.

1. Gerrard

Gerrard Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hej!

Jag har börjat leka lite med en app för att hantera podcasts. Det finns säkert 13 på dussinet av sådana appar men jag gör det för att det är kul och att jag inte är riktigt nöjd med de jag har testat.

Jag tänkte vända mig till er här på forumet för att få input.

Vad vill ni ha i en podcasts app? Ös nu på med idéer och förslag ;)

När det finns nåt att testa kan jag tänka mig att lägga upp appen här för betatestning om det finns intresse för det.

2. look2

look2 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Titta på itunes lösning, den är helt underbar, har inte hittat något som jag tycker fungerar lika bra än, så jag har nog lite förslag till dig.

1. Många möjligheter att ställa in när podcast skall laddas ner, tex endast om man har ström inkopplad, endast om man har wifi, endast vissa tider och gärna möjlighet att kombinera dessa på olika sätt.

2.Automatisk radering av sådanna som man lyssnat på. Om jag tex lyssnat på en podcast så skall den automatiskt tas bort.

3. Stöd för både ljud och film, så man kan ha både sr och svt i samam program och slipper byta beroende på vad man skall titta på.

4. Gärna en liten notifiering som visar att det kommit något nytt och så kan man välja om man vill ladda ner den nu eller senare.

Det är väl ungefär vad jag kommer på nu. Nått enkelt och snyggt gui så man snabbt får en överblick.

3. heinrisch

heinrisch Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag kör doggcatcher och det jag saknar är att kunna bestämma när den ska synca och bättre play queue.