Podcast Tips

Diskussion i 'Off Topic' startad av Oceanic, 22 nov 2018.

1. Oceanic

Oceanic Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 340
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Last edited: 22 nov 2018
  2. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 447

MINA ENHETER

Hello Internet - "CGP Grey and Brady Haran talk about YouTube, life, work, whatever."

Riktigt rolig podcast där CGP och Brady om allt möjligt. Mycket teknik och nutidshändelser diskuteras på ett underhållande sätt. Har fått mig många goda skratt. Bägge har YouTube kanaler som jag varmt kan rekommendera.

Cortex - "CGP Grey and Myke Hurley are both independent content creators. Each episode, they get together to discuss their working lives. Hosted by CGP Grey and Myke Hurley."

Podcast om teknik, jobb och effektivisering av arbete. Många av diskussioner kretsar runt hur teknik kan göra livet lättare för en. Det första avsnitt handlar dock mycket om hur man lämnar ekorrhjulet och starta eget.

Dan Carlin's Hardcore History - "In "Hardcore History" journalist and broadcaster Dan Carlin takes his "Martian", unorthodox way of thinking and applies it to the past. Was Alexander the Great as bad a person as Adolf Hitler? What would Apaches with modern weapons be like? Will our modern civilization ever fall like civilizations from past eras? This isn't academic history (and Carlin isn't a historian) but the podcast's unique blend of high drama, masterful narration and Twilight Zone-style twists has entertained millions of listeners."

Vad ska man säga, gillar man historia så är det podcasten att lyssna på. Mastodont avsnitt på 3-4 h x 3 är inte ovanligt. Dan's berättastil och röst gör sig riktigt bra för att dra in lyssnaren i historian.

P3 Historia - "Om personerna som skapade vår historia. Missade du historielektionerna har du en ny chans nu!"

Drygt en timmes avsnitt om historiska personligheter. Väldigt intressant att lyssna på även om det kanske inte hinner djupdykas helt.

3. keyser

keyser Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13 222
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Platta:
    iPad Air M1 (2022)
    Bear Brook
    Intressant kriminal-pod om ett par olösta mord på 80-talet och utredningen av dem som spänner över flera årtionden.

4. Oceanic

Oceanic Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 340
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon: